Παρασκευή, 30 Ιανουαρίου 2015

Ζώα σε χειμερία Νάρκη: Δραστηριότητες Ανατροφοδότησης κι Εμπέδωσης


Παιχνίδι Ανατροφοδότησης: Σωστό ή Λάθος;



   Ένας διασκεδαστικός τρόπος για να ανακαλέσουμε αλλά παράλληλα να εμπεδώσουμε όσα μάθαμε για τα ζωάκια που πέφτουν σε χειμερία νάρκη είναι το παρακάτω παιχνίδι. Τα παιδιά χωρίζονται σε 2 ομάδες, την κόκκινη και την μπλε. Κάθε παιδί διαδοχικά επιλέγει τυχαία μια κάρτα στην οποία αναγράφεται μια πρόταση, ορθή η λανθασμένη. Αυτό που καλείται να κάνει είναι να πει αν η πρόταση είναι σωστή ή λάθος (εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τους όρους αλήθεια ή ψέματα). Αν η επιλογή του είναι σωστή συμπληρώνει στο αντίστοιχο κουτάκι ένα τικ διαφορετικά γράφει ένα χ. Μετρώντας τις σωστές απαντήσεις κάθε ομάδας και συγκρίνοντάς τες μεταξύ τους, αναδεικνύουμε τη νικήτρια ομάδα

Σας παραθέτω τις κάρτες με τις προτάσεις (εννοείται ότι μπορείτε να χρησιμοποιείσετε οποιαδήποτε άλλη πρόταση θέλετε, αναλογα με τι έχετε συζητήσει σχετικά στην τάξη) που χρησιμοποίησα και τον αντίστοιχο πίνακα καταγραφής











Η δική μας εγκυκλοπαίδεια.


    Δεδομένου ότι στην τάξη μας δεν είχαμε κάποια σχετική εγκυκλοπαίδεια για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία να φτιάξουμε τη δική μας εγκυκλοπαίδεια. Κάθε παιδί ανέλαβε να γράψει λίγες πληροφορίες για ένα ζωάκι και να το ζωγραφίσει σε κατάσταση χειμερίας νάρκης ενώ εργαστήκαμε ομαδικά για να φτιάξουμε το εξώφυλλο και τα περιεχόμενα, αφού πρώτα αριθμήσαμε τις σελίδες
    Αν θέλετε να κάνετε κάτι αντίστοιχο, σας παραθέτω το σχετικό υλικό που χρησιμοποίησα


























Και κάπως έτσι ολοκληρώσαμε τη θεματική προσέγγιση "ζώα σε χειμερία νάρκη".








Τετάρτη, 28 Ιανουαρίου 2015

Ζώα σε Χειμερία Νάρκη: Αρκούδες



Κινητικό Παιχνίδι


   Με αφορμή το υπέροχο παιχνιδοτράγουδο “πάω για αρκούδες” της αγαπημένης μου Δέσποινας Παρταλά (βλ. εδώ) και την υπέροχη προσέγγιση της μοναδικής Σέβας (βλ. εδώ ), σχεδίασα το παρακάτω παιχνίδι, με μικρές δικές μου προσθήκες, και το αντίστοιχο εποπτικό υλικό. 








   Το διασκεδάσαμε πραγματικά με τα παιδιά! Για περισσότερες λεπτομέριες δείτε το βιντεάκι της Δέσποινας που με βοήθησε πάρα πολύ

     Στο τέλος, μάλιστα αναπαρίσταναν και τη διαδρομή που ακολουθήσαμε για να φτάσουμε στην αρκούδα, φτιάχνοντας τον αντίστοιχο χάρτη (ιδέα της Σέβας!)







Φύλλα Εργασίας: Μαθηματικά

   Ενώνω τους Αριθμούς από το 1-19 για να φτιάξω την σπηλιά της αρκουδίτσας.



   Τα νηπιάκια μου τα κατάφεραν περίφημα



 αλλά και τα προνηπιάκια έκαναν πολύ καλή προσπάθεια φτάνοντας μέχρι το 10



Εισαγωγή στην έννοια της διαίρεσης
    Επισημαίνοντας στα παιδιά ότι οι “αρκουδίτσες” μπήκαν με τα 2 τους πόδια στη σπηλιά και συνεπώς σε κάθε αρκουδίτσα αντιστοιχούν 2 ίχνη, τα ενθαρρύνουμε να υπολογίσουν, χωρίζοντας τα ίχνη σε ζευγάρια, πόσες αρκουδίτσες μπήκαν σε κάθε σπηλιά και να γράψουν τον αντίστοιχο αριθμό στην πινακίδα






Εικαστικά: Αρκούδαμε πιρούνι!

    Μια απλή κατασκευή με πιρούνι βουτηγμένο σε καφέ τέμπερα, αυτάκια, ματάκια και μύτη από κάνσον ή βελουτέ και διακοσμητικό φιογκάκι για τα κορίτσια ή παπιγιόν (όπως μου ζήτησαν!) για τα αγόρια








Το παραπάνω εποπτικό υλικό μπορείτε να το βρείτε στο σύνδεσμο