Εικαστικές Δημιουργίες
εμπνευσμένες από διάφορους Καλλιτέχνες &Τεχνικές
Εργαζόμαστε
όπως....
... ο Van Gogh
Επεξεργαζόμαστε ένα σχετικό πίνακα ζωγραφικής του Van Gogh εστιάζοντας την προσοχή των παιδιών στις χαρακτηριστικές
γραμμές που είναι εμφανείς στα έργα του.
Irises (Van Gogh) |
Κατόπιν, προτρέπουμε τα παιδιά να εργαστούν με τον
ίδιο τρόπο, χρησιμοποιώντας πινέλα και τέμπερες ή σε πιο απλή μορφή
μαρκαδόρους.
Έργα Παιδιών
|
...ο Nolde
Παρουσιάζουμε στα παιδιά τον πίνακα ζωγραφικής με τις
παπαρούνες του Nolde και
τα προβληματίζουμε για το πώς προέκυψε το συγκεκριμένο εικαστικό αποτέλεσμα.
Αφού τους επιδείξουμε την συγκεκριμένη τεχνική (ζωγραφίζουμε σε βρεγμένο
απορροφητικό χαρτί – μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και φίλτρα του καφέ), τα
καλούμε να κάνουν το ίδιο.
Παπαρούνες (Nolde) |
...ο
Seurat
Με αφορμή σχετικούς πίνακες ζωγραφικής, συζητάμε για
την τεχνική του πουαντιγισμού (pointillism) δίνοντας έμφαση στην χρήση “κουκίδων”.
Βάζο με Λουλούδια (Seurat) |
Τα παιδιά μπορούν να εργαστούν με τον ίδιο τρόπο
χρησιμοποιώντας μπατονέτες βουτηγμένες σε τέμπερες. Για να διευκολυνθούν,
μπορούν πρώτα να σχεδιάσουν το περίγραμμα ενός λουλουδιού με ξυλομπογιές και
στη συνέχεια να το γεμίσουν με κουκίδες.
Έργο άγνωστου καλλιτέχνη με τη τεχνική του Πουαντιγισμού |
...ο Kandinsky
Εμπνευσμένοι από τον πίνακα του Kandinsky με τους ομόκεντρους
κύκλους, μπορούμε να φτιάξουμε λουλούδια με ζωγραφική ή και κολάζ.
Κύκλοι (Kandinsky) |
Δημιουργία Παιδιών |
...ο
Picasso
Έχοντας ως ερέθισμα τον πίνακα του Picasso "Hand
with Bouquet", ενθαρρύνουμε τα παιδιά να κάνουν υποθέσεις για το ποιος
μπορεί να προσφέρει λουλούδια και σε ποιον. Μάλιστα, τα παιδιά μπορούν να
αναφερθούν σε σχετικές προσωπικές τους εμπειρίες.
Hand with Bouquet (Picasso) |
Δημιουργία Παιδιών |
...ο
Warhol
Η τεχνική του συγκεκριμένου καλλιτέχνη είναι ιδιαίτερη καθώς
αποτελεί έναν από τους κυριότερους εκπρόσωπους της Pop Art. Γι' αυτό και αξίζει
να αναφερθούμε σε ένα σχετικό έργο του αλλά και να επιχειρήσουμε να το
αναπαράγουμε.
Λουλούδια (Warhol) |
Είναι γεγονός ότι η τέχνη του ψηφιδωτού κατακτά
ξεχωριστή θέση στα βυζαντινά χρόνια καθώς κυριαρχεί στη διακόσμηση των ναών.
Γι’ αυτό κρίνεται σκόπιμο να κάνουμε μια σύντομη αναφορά στα παιδιά στην
ιστορία του ψηφιδωτού, προτού αναφερθούμε στο πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε τα
δικά μας ψηφιδωτά.
Ψηφιδωτό Δάπεδο από την Βασιλική του Ιλισσού (Αθήνα)
|
Για να δώσουμε περισσότερα ερεθίσματα, μπορούμε να
παρουσιάσουμε σύγχρονα ψηφιδωτά σχετικά με το θέμα μας.
Στη συνέχεια τα παιδιά μπορούν να προβούν στις δικές τους
δημιουργίες χρησιμοποιώντας μικρά χαρτάκια ή μπαλίτσες από γκοφρέ. Μπορούν,
μάλιστα, να χρησιμοποιήσουν κάποιο πρότυπο-περίγραμμα, όπως το παρακάτω:
Συμβουλές:
Σε περίπτωση που δεν μπορούμε να εφαρμόσουμε όλες τις
παραπάνω τεχνικές (π.χ. λόγω έλλειψης χρόνου) μπορούμε να παρουσιάσουμε στα
παιδιά τα αντίστοιχα έργα τέχνης και να αφήσουμε τα ίδια να επιλέξουν την
τεχνική με την οποία θέλουν να εκφραστούν εικαστικά και να παράγουν μοναδικές
λουλουδο-δημιουργίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου