Σελίδες

Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2014

Η Δανειστική Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο


Στόχοι

Τα παιδιά ...
  γίνονται υπεύθυνα φροντίζοντας να επιστρέψουν έγκυρα και σε καλή κατάσταση το βιβλίο που δανείστηκαν
  έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε μια ποικιλία βιβλίων, χωρίς να επιβαρύνονται οικονομικά
  μοιράζονται ευχάριστες στιγμές με αγαπημένα πρόσωπα (γονείς, αδέρφια, γιαγιά...), διαδικασία που συχνά αποδεικνύεται πιο σημαντική από τους εκπαιδευτικούς στόχους που εξυπηρετούνται
  μαθαίνουν να αγαπούν τα βιβλία 

 Τρόπος Λειτουργίας 

    Κάθε Παρασκευή τα παιδιά επιλέγουν ένα βιβλίο το οποίο διαβάζουνμε τη βοήθεια ενός ενήλικα και το επιστρέφουν τη Δευτέρα. 
     Συνοδευτικά με το βιβλίο παίρνουν ένα φύλλο καταγραφής, το οποίο καλούνται να συμπληρώσουν μετά την ανάγνωση του βιβλίου. Ειδικότερα, γράφουν και ζωγραφίζουν μόνα τους, όπως μπορούν, τα στοιχεία που τους ζητούνται ή υπαγορεύουν σε ενήλικα αυτό που θέλουν και το αντιγράφουν. Επιστρέφοντας στην τάξη καλούνται να αναδιηγηθούν την ιστορία που διάβασαν στους συμμαθητές τους και να εκφράσουν εντυπώσεις και συναισθήματα.
   

Ο Υπεύθυνος της Βιβλιοθήκης 


    Κάθε εβδομάδα ορίζεται ένα παιδί ως υπεύθυνος της βιβλιοθήκης. Το ρόλο αυτό στην αρχή τον έχει η νηπιαγωγός. Στη συνέχεια τον παίρνουν διαδοχικά τα παιδιά με τυχαία επιλογή καρτέλων με τα ονόματά τους και συμπλήρωση του παρακάτω πίνακα

Ρόλος του Υπεύθυνου Βιβλιοθήκης είναι να
1. παραλαμβάνει τις ταυτότητες δανεισμού την Παρασκευή από κάθε παιδί και τις επιστρέφει τη Δευτέρα
2. ελέγχει τη σωστή καταγραφή των βιβλίων στο φύλλο δανεισμού (ηλεκτρονικά ή έντυπα)
3. ελέγχει την κατάσταση των βιβλίων που επιστρέφονται και σε περίπτωση που έχουν μικρές φθορές τα βάζει στο φαρμακείο των βιβλίων για επιδιόρθωση
4. αφού παραλάβει κάθε βιβλίο,  σημειώνει στο ηλεκτρονικό φύλλο δανεισμού ότι επιστράφηκε ή προτρέπει τον δανειζόμενο να υπογράψει
5. τακτοποιεί τα βιβλία στη θέση τους
 
Ταυτότητα Δανεισμού


 Καρτέλα με τον Τρόπο Λειτουργίας της Δανειστικής Βιβλιοθήκης

Ο Πίνακας του Υπεύθυνου της Βιβλιοθήκης

    Σε κάθε "βιβλιαράκι" γράφουμε τα ονόματα τον παιδιών που παίρνουν διαδοχικά τον ρόλο του υπεύθυνου της βιβλιοθήκης με τυχαία επιλογή




Φύλλο Δανεισμού
    Συμπληρώνεται από τα παιδιά είτε σε έντυπη μορφή είτε σε ηλεκτρονική (φτιάχνουμε έναν ανάλογο πίνακα στο Word ή το Excel) την ημέρα δανεισμού και υπογράφεται την ημέρα επιστροφής του βιβλίου
Φύλλο Καταγραφής κι Αξιολόγησης
   Συμπληρώνεται από τα παιδιά στο σπίτι ή στο σχολείο από τα παιδιά μετά την "ανάγνωση" του βιβλίου

Ενημερωτικό Φυλλάδιο για Γονείς
Εξώφυλλο Βιβλίου Δανειστικής Βιβλιοθήκης

  Συγκεντρώνοντας όλα τα φύλλα καταγραφής στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς δημιουργούμε ένα βιβλίο με εξώφυλλο όπως το παρακάτω


Το παραπάνω εποπτικό υλικό βρίσκεται σε μορφή pdf στον σύνδεσμο







 

9 σχόλια:

  1. Σας ευχαριστώ...Καλή συνέχεια στο δημιουργικό έργο σας! Θα σας "παρακολουθώ".....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστούμε πολύ!!! Πολύτιμο το υλικό που μοιράζεσαι μαζί μας!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για μια ακόμα φορά τα Συγχαρητήρια μου . πίστη ΘΑΥΜΆΣΤΡΙΑ ΣΟΎ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Για μια ακόμα φορά τα Συγχαρητήρια μου . πίστη ΘΑΥΜΆΣΤΡΙΑ ΣΟΎ

    ΑπάντησηΔιαγραφή