Σελίδες

Παρασκευή 8 Μαΐου 2015

Συναισθήματα: Δραστηριότητες Ανατροφοδότησης κι Εμπέδωσης

Το σταυρόλεξο των συναισθημάτων

     Κάθε παιδί διαδοχικά επιλέγει ποια λέξη θα γράψει, προσδιορίζει τη θέση της (αριθμός και κάθετα ή οριζόντια) κι εμείς του διαβάζουμε τον αντίστοιχο ορισμό. Αφού βρει την απάντηση, επιλέγει την εικόνα με το σχετικό συναίσθημα και την κολλάει στην κατάλληλη θέση, αφού πρώτα γράψει τη λέξη με αντιστοίχιση φωνήματος-γραφήματος






Μπορούμε να το συμπληρώσουμε και με τη μορφή εικονόλεξου, μόνο με εικόνες, χωρίς ορισμούς




Το Ζάρι των Συναισθημάτων

Α) Κάθε παιδί ρίχνει το ζάρι και ανάλογα με το συναίσθημα που του τυχαίνει αναφέρεται σε μια κατάσταση που το προκαλεί

Β) Χρησιμοποιούμε το ζάρι για τη δημιουργία ιστορίας. Ξεκινάμε με την επιλογή των χαρακτήρων και τον προσδιορισμό του τόπου και διαμορφώνουμε την πλοκή με τη βοήθεια του ζαριού. Ειδικότερα, κάθε παιδί διαδοχικά ρίχνει το ζάρι και προσαρμόζει την εξέλιξη της ιστορίας ανάλογα με το συναίσθημα που του τυχαίνει.



    Κι επειδή τα παιδιά έχουν μεγάλη φαντασία, η ιστορία που φτιάξαμε ήταν πραγματικά απρόβλεπτη!!!! Μάλιστα, την εικονογραφήσαμε και φτιάξαμε ένα παραμύθι με τίτλο “τα Γυαλιά του κύριου Θυμωμένου”












Ομαδική Εργασία: Ο Κήπος των Συναισθημάτων

   Έχοντας συζητήσει για τα βασικά συναισθήματα (χαρά-λύπη, θυμός-ηρεμία, φόβος-ασφάλεια), ήρθε η ώρα να τα αποτυπώσουμε σε μια ομαδική εργασία.
     Αρχικά, χωρίζουμε την επιφάνεια εργασίας μας σε 2 μέρη, ένα για τα αρνητικά συναισθήματα (το οποίο αποδίδουμε με σκούρα χρώματα) κι ένα για τα θετικά συναισθήματα (για το οποίο χρησιμοποιούμε ανοιχτά χρώματα)



   Στη συνέχεια, φτιάχνουμε ένα λουλούδι για κάθε συναίσθημα, ζωγραφίζοντας τη σχετική φατσούλα και γράφοντας τη λέξη στο φύλλο.



   Για κάθε αρνητικό συναίσθημα που απεικονίζεται ως μαραμένο λουλουδάκι, φτιάχνουμε το ανάλογο ποτιστήρι με το αντίστοιχο θετικό συναίσθημα (π.χ. λύπη χαρά) και το ποτίζουμε με ένα “μαγικό” νερό που θα το βοηθήσει να “ζωντανέψει”. Το νερό αυτό ουσιαστικά αφορά τεχνικές διαχείρισης των αρνητικών συναισθημάτων, στις οποίες έχουμε ήδη αναφερθεί




   Τέλος, ολοκληρώνουμε την εργασία μας φτιάχνοντας ένα μήνυμα σε έμμετρο λόγο και καταγράφοντάς το. Το μήνυμά που φτιάξαμε ήταν το παρακάτω:
Κάνε τη λύπη σου χαρά,
και το θυμό γαλήνη,
τον φόβο διώξε μακριά,
μόνο η χαρά να μείνει!




Και κάπως έτσι ολοκληρώσαμε την προσέγγισή μας για τα συναισθήματα.


Το υλικό θα το βρείτε σε pdf στον σύνδεσμο

8 σχόλια:

  1. Ειρήνη μου γλυκιά και οι δύο δραστηριότητες σου είναι πολύ όμορφα δομημένες! Ευχαριστούμε για το pdf ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μυρτώ μου σε ευχαριστώ! Χαίρομαι πολύ που σου άρεσαν γιατί εκτιμώ ιδιαίτερα τη δουλειά και την άποψή σου....

      Διαγραφή
  2. Καταπληκτικές δημιουργίες από παιδικά χεράκια!!!!!Το θέμα των συναισθημάτων το προσεγγίσατε μοναδικά!!!!!Μπράβο Ειρήνη!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καταπληκτικές δημιουργίες από παιδικά χεράκια!!!!!Το θέμα των συναισθημάτων το προσεγγίσατε μοναδικά!!!!!Μπράβο Ειρήνη!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σε ευχαριστώ! Κι όσον αφορά το βραβειάκι, να ξέρεις ότι έχω ξεχωρίσει τη δουλειά σου γιατί είναι πάντα ολοκληρωμένη και ουσιαστική και σε παρακολουθώ φανατικά!!!! Να είσαι καλά!!!!

      Διαγραφή
  4. τέλεια δουλειά Ειρήνη!!!Μπράβο σας!!!μ'ενα βραβείο απο το Kindergarten art class με πολλή αγάπη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ειρήνη μου συγχαρητήρια για όλη τη δουλειά και τις καταπληκτικές ιδέες!!! Έχεις ένα βραβειάκι κι από εμάς! Καλή συνέχεια! http://stintetartitaxi.blogspot.gr/2015/05/blog-post_11.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή