Σελίδες

Σάββατο 13 Ιουνίου 2015

Ομαλή Μετάβαση στο Δημοτικό

Πριν την Επίσκεψη....


 Λίγες μόνο μέρες πριν την λήξη της σχολικής χρονιάς και λίγο μονό καιρό πριν τα νηπιάκια μας προαχθούν σε “πρωτάκια”, αποφασίσαμε να γνωρίσουμε το Δημοτικό Σχολείο, αυτό το μεγάλο κτίριο που σε κάποιους φαίνεται ελκυστικό αλλά σε κάποιους άλλους μοιάζει απειλητικό..
  Πώς όμως φανταζόμαστε το δημοτικό σχολείο; ας το ζωγραφίσουμε..







    Οι απορίες μας πολλές! Και για να λυθούν, δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος από μια επίσκεψη ή πιο επιστημονικά μια “έρευνα πεδίου”. Το πρώτο βήμα είναι να γράψουμε ένα γράμμα στη δασκάλα της πρώτης Δημοτικού με το αίτημά μας





  Κι αφού αυτό έγινε αποδεκτό, ορίστηκε η ημερομηνία και καταγράψαμε όλες τις απορίες μας για να μην τις ξεχάσουμε. Μάλιστα, χωρίσαμε τις ερωτήσεις μας σε 3 κατηγορίες, αυτές που θα απευθύναμε στη Διευθύντρια του Δημοτικού,

αυτές που αφορούσαν τη δασκάλα της πρώτης τάξης και


αυτές που θα απαντούσαν τα παιδιά της πρώτης


    Φυσικά, δε θα μπορούσαμε να μην φτιάξουμε ένα δωράκι. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 2 ομάδες, επέλεξαν υλικά κι έφτιαξαν από μία ομαδική ζωγραφιά η καθεμία, μία για τη δασκάλα της πρώτης και μία για τη διευθύντρια.


Υλοποίηση Επίσκεψης


    Όλα έτοιμα. Ώρα για την πολυαναμενόμενη επίσκεψη! Στο χώρο του δημοτικού σχολείου μας υποδέχτηκε θερμά η Διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου Βλαχάτων, κ. Φωκά Ειρήνη, και αφού της δώσαμε το δώρο της, δεν δίστασε να μας. παραχωρήσει τη θέση της στο γραφείο!!!!! 

Στη συνέχεια, μας ξενάγησε σε όλους τους χώρους και φυσικά με μεγάλη προθυμία έλυσε όλες μας τις απορίες!!!






   Ώρα να χτυπήσουμε την πόρτα της Α΄ τάξης! Η κ. Τόνια μας υποδέχεται με το πιο ζεστό της χαμόγελο και κάθε άγχος εξαφανίζεται στη στιγμή! Δίνουμε το δωράκι μας, 

επεξεργαζόμαστε τον χώρο 

και τα παιδιά μας υποδέχονται με ένα πολύ όμορφο τραγούδι για τον σκαντζόχοιρο, με τη συνοδεία κιθάρας από την κ. Τόνια! Μάλιστα, μας το δραματοποίησαν κιόλας! Πραγματικά, μας εντυπωσίασαν!!!!
Ώρα να θέσουμε τις ερωτήσεις μας και φυσικά να δούμε τα βιβλία



Μάλιστα, παρακολουθήσαμε και μάθημα! Είχαν μαθηματικά και αν και ήταν αρκετά δύσκολα για μας, μπορέσαμε κι εμείς να δώσουμε κάποιες απαντήσεις



    Για να γνωριστούμε καλύτερα και να έρθουμε πιο κοντά, η κ. Τόνια μας πρότεινε ένα παιχνίδι στο οποίο συμμετείχαμε με μεγάλη χαρά! Έτσι, σχηματίσαμε έναν κύκλο και κάθε παιδί έλεγε ρυθμικά το όνομά του, κάνοντας μια κίνηση, που εμείς στη συνέχεια επαναλαμβάναμε.




Ώρα για φαγητό! Τα πρωτάκια μας παραχώρησαν τα θρανία τους, επειδή είχε πολύ ήλιο στην αυλή και ήταν δύσκολο να φάμε εκεί
Για άλλη μια φορά αποδείχτηκαν ιδιαίτερα φιλόξενοι μαζί μας!



Κι αφού πήραμε δυνάμεις, ας στρωθούμε στη μελέτη! Κι αυτή τη φορά όχι στην τάξη αλλά στην αίθουσα εκδηλώσεων του δημοτικού, που διαθέτει προτζέκτορα μόνιμα συνδεδεμένο με υπολογιστή. Το θέμα μας ο σκαντζόχοιρος, με τον οποίο είχαν ήδη ασχοληθεί τα πρωτάκια και είχαν φτιάξει σχετικό ιστόγραμμα, το οποίο εμπλουτίστηκε και με τις δικές μας απαντήσεις. 



Κι όλα αυτά τα καταγράφουμε στον υπολογιστή, ενώ παράλληλα τα υπόλοιπα παιδιά, με τη βοήθεια του προτζέκτορα, παρακολουθούν  το ιστόγραμμα που συντίθεται σταδιακά. Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα μικρά μου εντυπωσιάστηκαν από τις δυνατότητες της νέας τεχνολογίας, που δυστυχώς δεν διαθέτει το σχολείο μας!






   Και λίγο πριν φύγουμε, δώσαμε στα πρωτάκια να συμπληρώσουν ένα σύντομο ερωτηματολόγιο, στα πλαίσια της έρευνάς μας για το πώς είναι η Α΄ Τάξη.

   Ευχαριστούμε θερμά την κ. Φωκά, που μας υποδέχτηκε στο σχολείο της και πρόθυμα μας έλυσε όλες μας τις απορίες, την κ. Τόνια, που με τις δραστηριότητές που οργάνωσε έκανε το δημοτικό σχολείο να φαντάζει ιδιαίτερα ελκυστικό κι έσβησε κάθε αγωνία μας για τη φοίτησή μας σε αυτό αλλά και τα παιδάκια της Α΄ Τάξης που μας φιλοξένησαν στην τάξης τους και μας έκαναν να νιώσουμε ισότιμα μέλη της ομάδας τους

Επιστροφή στην τάξη

   Έχοντας ακόμη ζωντανές τις εικόνες από το δημοτικό σχολείο, τις αποτυπώσαμε στο χαρτί! (δυστυχώς δεν έχω φωτογραφίες αλλά οι περισσότερες ζωγραφιές αφορούσαν τη δραστηριότητα στον υπολογιστή! αναμενόμενο....)
    Στη συνέχεια, περάσαμε τα δεδομένα της έρευνάς μας σε φύλλο του Excel


τα επεξεργαστήκαμε (αθροίσαμε τα δεδομένα κάθε απάντησης), 

τα αναπαραστήσαμε με ραβδογράμματα 





και βγάλαμε συμπεράσματα (π.χ. ότι το πιο δύσκολο μάθημα είναι η Μελέτη, ότι σε όλα τα παιδάκια αρέσει η Α΄ τάξη κ.ά.)
  Τέλος, συγκρίναμε το Νηπιαγωγείο με το Δημοτικό Σχολείο, εντοπίζοντας ομοιότητες και διαφορές, τις οποίες καταγράψαμε με τη βοήθεια εφαπτόμενων κύκλων.


   Μικρούλια μου στενοχωριέμαι που θα σας αποχωριστώ την επόμενη χρονιά όμως συγχρόνως χαίρομαι που έφτασε η στιγμή να ανοίξετε τα φτερά σας για να πετάξετε ακόμη πιο ψηλά! 
Θα κρατάω για πάντα καλά φυλαγμένες τις όμορφες αναμνήσεις σας και θα παρακολουθώ περήφανη τα νέα σας “ταξίδια”.



5 σχόλια:

  1. Με τέτοιες δραστηριότητες Ειρηνάκι μου είμαι βέβαιη πως η μετάβαση των μικρών σου μαθητών στο δημοτικό σχολείο θα είναι σίγουρα ομαλή!!!!! Το καλύτερο όμως είναι πως επιτέλους σε είδαμε σε μία φωτογραφία!!!!!!!!! Πολύ χαίρομαι γι΄ αυτό!!!!!!!!! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όμορφη εμπειρία για τα μικρά που είναι τόσο αγχωμένα με το "μεγάλο σχολείο" και μπράβο σου που τους της πρόσφερες!!!!Είμαι σίγουρη ότι τα μικρά σου φεύγουν από τα χεριά σου "αστέρια"!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ όμορφη προσέγγιση! Αχ, φεύγουν τα μικρά μας και φέτος!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καταπληκτικές οι δραστηριότητές σας Ειρήνη! Μπράβο σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. υπέροχες δραστηριότητες Ειρήνη μου!!!Μπράβο σε μικρούς και μεγάλους!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή