Σελίδες

Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2020

ΕΛΙΑ: Διαθεματική Προσέγγιση

    Σε μια αγροτική περιοχή όπως το χωριό μας που κάθε χρόνο όλοι ασχολούμαστε με το λιομάζωμα, δεν θα μπορούσαμε να μην ασχοληθούμε με αυτό το υπέροχο δέντρο, που μας προσφέρει τους πολύτιμους καρπούς του! 

Οι δράσεις που ακολουθούν υλοποιήθηκαν τον Νοέμβριο του 2019 στο Νηπιαγωγείο Βλαχάτων.

Δημιουργία Ιστογράμματος

Αρχικά, καταγράψαμε με μορφή ιστογράμματος όλα όσα θέλαμε να μάθουμε για την ελιά…

Ο μύθος της Αθηνάς και του Ποσειδώνα

    Μέσα από το υπέροχο βιβλίο «Αθήνα, η πόλη της Αθηνάς» (του Φιλ. Μανδηλαρά σε εικονογράφηση Νατ. Καπατσούλια), γνωρίσαμε τον μύθο της θεάς Αθηνάς που ήρθε σε αντιπαράθεση με τον Ποσειδώνα στη διεκδίκηση της θέσης του προστάτη της Αθήνας, με τη θεά Αθηνά να υπερισχύει χρησιμοποιώντας ως «όπλο» της την ελιά!

Κι εμπνευσμένοι από την υπέροχη εικονογράφηση της κ. Καπατσούλια, προσπαθήσαμε να αποδώσουμε με ζωγραφική τον μύθο ομαδικά…

… αλλά και ατομικά


    Τέλος, επιχειρήσαμε να δραματοποιήσουμε τον μύθο, επιλέγοντας κατάλληλα ενδυματολογικά και σκηνοθετικά στοιχεία (η περικεφαλαία της Αθηνάς κατασκευάστηκε με χαρτόνι, εφημερίδες και ατλακόλ. Μπορείτε να δείτε οδηγίες εδώ)








Παροιμίες κι εκφράσεις με το… λάδι!

   Μάθαμε παροιμίες κι εκφράσεις με το λάδι, τις καταγράψαμε ομαδικά και αναφέραμε περιπτώσεις που τις χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας…



Το φύλλο εργασίας με τις παροιμίες μπορείτε να το κατεβάσετε σε μορφή pdf εδώ


 

Αινίγματα με το Λάδι και την Ελιά



Το φύλλο εργασίας με τα αινίγματα μπορείτε να το κατεβάσετε σε μορφή pdf εδώ

Οι χρήσεις του λαδιού

   Συζητήσαμε για τις χρήσεις του λαδιού και αξιοποιώντας την Τεχνολογία και ειδικότερα το PowerPoint, φτιάξαμε στον υπολογιστή ένα σχετικό ιστόγραμμα και το εκτυπώσαμε


Το ιστόγραμμα σε PowerPoint και τις σχετικές εικόνες μπορείτε να τα κατεβάσετε εδώ

Λάδι και…. Φυσικές Επιστήμες!

    Κάναμε ένα πείραμα χρησιμοποιώντας ίσες σε όγκο ποσότητες λάδι, νερό (το οποίο είχαμε χρωματίσει με κόκκινο μελάνι) και μπλε οινόπνευμα… Τι θα γινόταν αν τα βάζαμε και τα τρία στο ποτήρι; 

   Τα παιδιά, ως μικροί επιστήμονες, κατέγραψαν με ζωγραφική τις υποθέσεις-προβλέψεις τους και μετά την υλοποίηση του πειράματος, έκαναν παρατηρήσεις τις οποίες επίσης κατέγραψαν.



Γιατί όμως τα 3 υγρά δεν «μπερδεύτηκαν» μεταξύ τους αλλά δημιουργήθηκαν 3 στρώσεις; Η απάντηση ήρθε από τα ίδια τα παιδιά που συμπέραναν ότι αυτό οφείλεται στο διαφορετικό βάρος κάθε υγρού. Κι επειδή το πείραμα αφορά τη διαφορετική πυκνότητα κάθε υγρού η οποία συνδέεται με το «ειδικό βάρος» του, η εξήγηση που έδωσαν είναι πολύ κοντά στην επιστημονική!


Το φύλλο εργασίας με το πείραμα πυκνότητας μπορείτε να το κατεβάσετε σε μορφή pdf εδώ

Φτιάχνουμε… ελιόψωμο! 

  Διαπιστώνοντας ότι τα περισσότερα παιδιά δεν είχαν δοκιμάσει ελιές, σκεφτήκαμε να φτιάξουμε ελιόψωμα για να πάρουν μια… γεύση! Με τη βοήθεια δύο πρόθυμων μαμάδων… τα καταφέραμε! Γράψαμε τη συνταγή….



…. μετρήσαμε τα υλικά και ακολουθώντας τις οδηγίες τους το αποτέλεσμα μας δικαίωσε! Μύρισε όλο το σχολείο…. και πραγματικά το απολαύσαμε μικροί και μεγάλοι!




Στο τέλος μάλιστα σκεφτήκαμε και σύνθετες λέξεις…. με αφορμή την ερώτηση «με τι άλλο υλικό θα μπορούσαμε να φτιάξουμε ψωμάκια;»



Τις εικόνες για την συνταγή του ελιόψωμου μπορείτε να τις κατεβάσετε εδώ


 


Το «Λιομάζωμα» του Θεόφιλου!

Επεξεργαστήκαμε τον γνωστό πίνακα ζωγραφικής “Το μάζεμα των ελαιών εν Μυτιλήνη” του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ, τον περιγράψαμε εστιάζοντας στα χρώματα, την ενδυμασία και την εργασία των ατόμων που απεικονίζει….

…. κι εμπνευστήκαμε για να δημιουργήσουμε τους δικούς μας πίνακες ζωγραφικής, αξιοποιώντας με κολάζ ένα στοιχείο του πίνακα.




Τον πίνακα ζωγραφικής και τις μεμονωμένες εικόνες του για το κολάζ μπορείτε να τα κατεβάσετε εδώ

Φύλλο Εργασίας: Μετράμε ελίτσες

Το παραπάνω φύλλο εργασίας μπορείτε να το κατεβάσετε σε μορφή pdf εδώ

Φυτεύουμε ελιές στο σχολείο μας!

Ολοκληρώνοντας τη θεματική μας προσέγγιση, αποφασίσαμε να φυτέψουμε ελιές στο σχολείο μας! Κι επειδή χωρίς την πολύτιμη βοήθεια των γονιών που μας πρόσφεραν τις ελιές αλλά και βοήθησαν τα παιδιά να τις φυτέψουν τίποτα δεν θα είχε γίνει, τους χρωστάμε ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ!!!!!!!! 


Σταυρόλεξο ανατροφοδότησης…. με αναγραμματισμούς!

    Ολοκληρώνοντας τη θεματική προσέγγιση, τα παιδιά μπορούν να συμπληρώσουν ένα σταυρόλεξο ανατροφοδότησης. Η συμπλήρωση του μπορεί να γίνει με αναγραμματισμούς (δίνουμε στα παιδιά τα γράμματα «μπερδεμένα» σε φακελάκια που μπορούν να διακρίνονται ως προς το χρώμα σε οριζόντια και κάθετα). Παράλληλα, κρίνεται σκόπιμο να εισαχθούν τα παιδιά στις έννοιες «κάθετα» και «οριζόντια».

Το παραπάνω σταυρόλεξο μπορείτε να το κατεβάσετε σε μορφή pdf εδώ


1 σχόλιο:

  1. Εξαιρετική δουλειά, μακάρι κάθε σχολείο να είχε έστω και έναν εκπαιδευτικό με τέτοιο μεράκι. Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή