Με αφορμή τις ηλιόλουστες μέρες του Ιανουαρίου, μιλήσαμε για τις Αλκυονίδες Μέρες και τον Μύθο της Αλκυόνης. Οι περσινές μας δράσεις....
Εισαγωγή
Το κουτί του αρχαιολόγου μας περίμενε στην παρεούλα, έτοιμο
να μας «ταξιδέψει» στην αρχαία Ελλάδα. Αυτή τη φορά έκρυβε μια λέξη, μια
ιστορία και 2 εικόνες, ενός πουλιού και μιας κοπέλας. Πώς συνδέονται όλα αυτά;
Διαβάσαμε τη λέξη και κάναμε υποθέσεις… Ώρα να μάθουμε…..
Ο Μύθος της Αλκυόνης
Διαβάσαμε τον μύθο της Αλκυόνης (μπορείτε να το διαβάσετε
εδώ) και μάθαμε πώς οι αρχαίοι Έλληνες προσπαθούσαν να εξηγήσουν τις
ηλιόλουστες και ζεστές μέρες του Γενάρη. Στη συνέχεια επιχειρήσαμε να τον
δραματοποιήσουμε, μοιράζοντας ρόλους και αναζητώντας τα κατάλληλα κουστούμια
και σκηνοθετικά στοιχεία. Κι ο αυτοσχεδιασμός ξεκινά….
Κι αφού ζωντανέψαμε τον μύθο, τον αποδώσαμε με ζωγραφική ατομικά…
… αλλά και ομαδικά, αντλώντας έμπνευση από σχετικούς
πίνακες ζωγραφικής.
“Ceyx
et Alcyone”, 18th Century Oil Painting
Ceyx
and Alcyone by Richard Wilson
Myth of Alcyone - Herbert James Draper (1915)
Το πουλί «Αλκυόνη»
Από τον μύθο της Αλκυόνης, περάσαμε στο πουλί «αλκυόνη»,
βρήκαμε σχετικές πληροφορίες και το παρατηρήσαμε σε φωτογραφίες, περιγράφοντάς
το. Στη συνέχεια το ζωγραφίσαμε….
Τέλος, λύσαμε κι ένα σχετικό μαθηματικό πρόβλημα,
προσπαθώντας να μοιράσουμε 10 ψαράκια σε 2 αλκυόνες.
και συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας με καταμέτρηση
Το γράμμα Α… της αλκυόνης!
Ολοκληρώνοντας, μάθαμε και το γράμμα της Αλκυόνης και
συμπληρώσαμε ένα σχετικό φύλλο εργασίας που μπορείτε να βρείτε εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου