Προετοιμασία Υλικού
Αφού κόψουμε τις παρακάτω καρτέλες, κολλάμε κάθε εικόνα με την αντίστοιχη λέξη (στη μια πλευρά να φαίνεται η εικόνα και στην πίσω πλευρά η λέξη). Στη συνέχεια πλαστικοποιούμε και περνάμε έναν συνδετήρα σε κάθε καρτέλα. Για "καλάμι ψαρέματος" μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα ξυλάκι στο οποίο έχουμε περάσει σχοινάκι με ένα μαγνητάκι στην άκρη του.
Για "θάλασσα" στην οποία θα απλώσουμε τις καρτέλες μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μπλε πανί ενώ αυτά που "ψαρεύουμε" μπορούμε να τα βάζουμε σε καλαθάκια
Οδηγίες Παιχνιδιού
Ανάλογα με το επίπεδο γνώσης που έχουν κατακτήσει τα παιδιά, μπορούμε να παίξουμε το παιχνίδι με διάφορους τρόπους. Ειδικότερα:
1. Ψαρεύουμε λέξεις
Απλώνουμε τις καρτέλες ώστε τα παιδιά να βλέπουν μόνο τις λέξεις (η κάτω-γυρισμένη πλευρά τους θα είναι αυτή με τις εικόνες) και τους ζητάμε, διαδοχικά, να "ψαρέψουν" το ζωάκι που εμείς τους ζητάμε (π.χ. τον αχινό). Αφού επιλέξουν τη λέξη που θεωρούν σωστή, επαληθεύουν την απάντησή τους αναποδογυρίζοντας την καρτέλα και βλέποντας την αντίστοιχη εικόνα.
2.Ψαρεύουμε γράμματα
Χρησιμοποιούμε καλαθάκια στα οποία έχουμε κολλήσει τα σχετικά γράμματα (μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις παρακάτω καρτέλες)
Τοποθετούμε τις καρτέλες με τρόπο που τα παιδιά να βλέπουν μόνο τις εικόνες. Κάθε παιδί καλείται να ψαρέψει μόνο τα ζωάκια που το όνομά τους αρχίζει από ένα συγκεκριμένο γράμμα (π.χ. "K") και να τα τοποθετήσει στο αντίστοιχο καλάθι. Για να επαληθεύσουν την επιλογή τους, αναποδογυρίζουν την καρτέλα και εντοπίζουν το αρχικό γράμμα της λέξης.
3. Ψαρεύουμε συλλαβές
Χρησιμοποιούμε καλαθάκια στα οποία έχουμε κολλήσει τoυς σχετικούς αριθμούς (μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις παραπάνω καρτέλες) και απλώνουμε τις καρτέλες με τρόπο που τα παιδιά να βλέπουν μόνο τις εικόνες. Κάθε παιδί, διαδοχικά, "ψαρεύει" όποιο ζωάκι θέλει και, αφού πει το όνομά του, μετράει τις συλλαβές και το βάζει στο αντίστοιχο καλαθάκι. Η επαλήθευση γίνεται και σε αυτή την περίπτωση αναποδογυρίζοντας την καρτέλα. Στο τέλος, μπορούμε να μετρήσουμε τις καρτέλες που έχει κάθε καλαθάκι και να ανακαλύψουμε ποια κατηγορία έχει τις περισσότερες λέξεις.
Πιθανές προεκτάσεις
Επειδή το παιχνίδι παρέχει τη δυνατότητα αυτοδιόρθωσης, μπορούμε, αφού το παίξουμε στην "παρεούλα", να το τοποθετήσουμε στη "γωνιά" της γλώσσας ώστε τα παιδιά να το παίζουν μόνα τους κατά βούληση