ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΥΛΙΚΟΥ

Το υλικό που θα βρείτε στο ιστολόγιο "Νηπιαγωγός για Πάντα" είναι δημιούργημα της εκπαιδευτικού κ. Ειρήνης Ματθαιάκη. Παρέχεται δωρεάν και είναι ελεύθερο προς χρήση για εκπαιδευτικούς σκοπούς. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η χρήση για εμπορική εκμετάλλευση, η αναδημοσίευση χωρίς παραπομπή στη δημιουργό του και η αντιγραφή του περιεχομένου σε άλλη ιστοσελίδα χωρίς ανάρτηση του σχετικού συνδέσμου (link) του ιστολογίου.

Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015

Κλόουν.... παντού!!!!



     Άρρηκτα συνδεδεμένος με τις Απόκριες, ο Κλόουν είχε την τιμητική του αυτή την εβδομάδα στην τάξη μας! Ειδικότερα:

.. μας προβλημάτισε με τα συναισθήματά του σε διάφορες καταστάσεις




    Με αφορμή τους παραπάνω πίνακες ζωγραφικής, συζητήσαμε για τα συναισθήματα που εκφράζει ο κλόουν σε κάθε περίπτωση καθώς και για τις πιθανές αιτίες που τα προκάλεσαν. Στη συνέχεια, αντιστοιχίσαμε τις λέξεις με τους αντίστοιχους πίνακες.

και τέλος, συμπληρώσαμε το παρακάτω φύλλο εργασίας






 
  η ιδέα είναι από το blog της Τάνιας (δες εδώ

.....μας ενέπνευσε να τον ζωγραφίσουμε





χρησιμοποιώντας τέμπερες δημιουργήσαμε το πορτρέτο του κλόουν

.. μας έβαλε να λύσουμε μαθηματικά προβλήματα


     Το πρώτο ήταν ένα πρόβλημα αφαίρεσης. Ειδικότερα, κάθε παιδί ως κλόουν έπρεπε να δώσει από τις 10 “καραμέλες” που είχε μερικές στην “πριγκίπισσα” και να υπολογίσει πόσες του μένουν να δώσει στον “ιππότη”. Δυστυχώς, δεν είχαμε καραμέλες κι έτσι χρησιμοποιήσαμε ξύλινα τουβλάκια για να κάνουμε τους υπολογισμούς μας. Και φυσικά για να δικαιολογήσω την εύλογη απορία των παιδιών “γιατί να δώσουμε πρώτα καραμέλες στην πριγκίπισσα και όχι στον ιππότη”, τους απάντησα ότι έτσι φέρονται οι ιππότες, αφήνουν τα κορίτσια να προηγηθούν και περιμένουν ευγενικά τη σειρά τους! 
     Παράλληλα, κρατούσαμε σημειώσεις, με τα αντίστοιχα αριθμητικά σύμβολα (-, =) που έχουμε ήδη μάθει




    Το δεύτερο ήταν ένα πρόβλημα διαίρεσης. Τα παιδιά έπρεπε να μοιράσουν τα μπαλόνια του κλόουν σε 4 μασκαράδες με δίκαιο τρόπο ώστε κάθε παιδί να πάρει τον ίδιο αριθμό μπαλονιών.




... μας ζήτησε να ζωγραφίσουμε το άλλο του “μισό”

    Πρόκειται για μια άσκηση συμμετρίας, αυξημένης δυσκολίας λόγω αρκετών λεπτομερειών, στην οποία τα παιδιά ανταποκρίθηκαν σε ιδιαίτερα ικανοποιητικό βαθμό! Φυσικά, το ζητούμενο δεν ήταν να προσθέσουν όλες τις λεπτομέρειες αλλά να αντιληφθούν την έννοια του αντικατοπτρισμού.







. μας ενθάρρυνε να τον ζωγραφίσουμε, αντιστοιχίζοντας αριθμούς με ποσότητες και “διαβάζοντας” λέξεις

   Το συγκεκριμένο φύλλο εργασίας διαφοροποιείται σε 2 επίπεδα, το πρώτο αφορά την απλή αναγνώριση αριθμών και αντιστοίχιση αυτών με τις σχετικές ποσότητες....



και το δεύτερο απαιτεί επιπλέον την “ανάγνωση” λέξεων. Σε αυτή την περίπτωση, τα παιδιά αναγνωρίζουν τα πρώτα γράμματα κάθε λέξης και με βάση αυτά αναγνωρίζουν το χρώμα.




μας κάλεσε να ψαρέψουμε συλλαβές από το καπέλο του

    Πρόκειται για ένα παιχνίδι φωνολογικής επίγνωσης που σχεδίασα σε μια προσπάθεια να κατανοήσουν τα παιδιά την κατάτμηση των λέξεων σε συλλαβές. Αρχικά, τα παιδιά αντιστοιχίζουν τις εικόνες με τις λέξεις. 




   Στη συνέχεια, τους λέμε ότι κάποιος έκοψε τις λέξεις σε κομμάτια κι εμείς πρέπει να βοηθήσουμε τον κλόουν να τις ξαναφτιάξει. Έτσι, τα παιδιά ψαρεύουν με τη βοήθεια μαγνήτη τις καρτέλες με τις συλλαβές (που έχουμε πλαστικοποιήσει και προσθέσει έναν συνδετήρα) από το καπέλο του κλόουν (εγώ έφτιαξα ένα απλό κωνικό). Κάθε συλλαβή πρέπει να την τοποθετήσουν στη σωστή θέση στην αντίστοιχη λέξη.



    Αφού αντιστοιχίσουμε όλες τις συλλαβές, κάθε παιδί επιλέγει μια λέξη και την “χτυπάει” ρυθμικά στο τύμπανο. Τα “χτυπήματα” πρέπει να είναι τόσα όσα και οι καρτέλες συλλαβές. 





   Τέλος, ταξινομούμε τις λέξεις ανάλογα με τον αριθμό των συλλαβών τους.






. διακόσμησε την τάξη μας

    μια αγαπημένη μου κατασκευή, που θέλει αρκετή δουλίτσα αλλά αξίζει τον κόπο! Κλόουν με μπαλόνι..





το παραπάνω υλικό θα το βρείτε σε  pdf στον παρακάτω σύνδεσμο

11 σχόλια:

  1. Εγραψες Ειρηνη!!!!!!!Τον κλοουν με το μπαλονι τον κλεβω!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ένα πολύ πολύ μεγάλο μπράβο σας!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. πολύ ωραίες δραστηριότητες Ειρήνη μου!!!!!Μπράβο σας!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ωραίες δραστηριότητες Ειρήνη, μαθηματικά, γλώσσα και καρναβάλια μαζί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ!!! ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΟΤΙ ΚΡΑΤΩΩΩΩΩ! ΚΑΛΟ ΣΒΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κορίτσια μου σας ευχαριστώ!χαίρομαι που σας άρεσε.... καλές απόκριες να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ο Κλόουν είναι ο αγαπημενος μου !!!!!!Αποθηκευωωωω τέλειες δραστηριότητες Ειρήνη !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. τα πάντα για τους κλόουν......αποθηκεύτηκε !!!
    απίθανες δραστηριότητες !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή