Τετάρτη, 4 Φεβρουαρίου 2015

Αμυγδαλιά: Μέρος Β΄



Φτιάχνουμε σοκολατάκια

    Συγκεντρώσαμε τα υλικά, και αφού παρατηρήσαμε και περιγράψαμε τα αμύγδαλα (σχήμα, χρώμα) τα δοκιμάσαμε για να μάθουμε τη γεύση τους. 



   Έτοιμοι να υλοποιήσουμε τη συνταγή Η σοκολάτα, όμως, είναι σκληρή και δε μπορούμε να την ανακατέψουμε με τα αμύγδαλα. Πρέπει να την “λιώσουμε” Ευκαιρία να θυμηθούμε όσα μάθαμε κατά την ενασχόλησή μας με τον κύκλο του νερού (βλ. εδώ) για την τήξη και την πήξη. Για να λιώσουν χρειάζονται παροχή θερμότητας. Και μετά; Πώς θα σκληρύνουν; Θα τα βάλουμε στο ψυγείο.
    Πάμε λοιπόν. Κόβουμε τη σοκολάτα και την τοποθετούμε στο μπαιν μαρί.

το ζεσταίνουμε και η σοκολάτα αρχίζει να λιώνει!


Ώρα να ρίξουμε τα αμύγδαλα και με κουταλιές να φτιάξουμε τα σοκολατάκια


Έτοιμα για ψυγείο.

Περιμένουμε λίγη ώρα και η σοκολάτα αρχίζει να “πήζει”. Ποιος μπορεί να αντισταθεί;



    Ευτυχώς φτιάξαμε πολλά και θα μπορέσουμε να προσφέρουμε και στους γονείς μας. Πρέπει, όμως, πρώτα να τα μοιράσουμε δίκαια (εισαγωγή στην έννοια της διαίρεσης). Απλώνουμε τόσες χαρτοπετσέτες όσοι είμαστε και βάζουμε σε καθεμία ένα σοκολατάκι. 


Υπάρχουν όμως κι άλλα σοκολατάκια στην πιατέλα. Προσθέτουμε άλλο ένα σοκολατάκι σε κάθε χαρτοπετσέτα.


και τρίτο.

και τέταρτο.

....ώσπου τα σοκολατάκια λιγοστεύουν. Ας τα μετρήσουμε!  έχουν μείνει 9 κι εμείς είμαστε 10. Δε μπορούμε να βάλουμε και πέμπτο σοκολατάκι! Έτσι, αποφασίζουμε να τα προσφέρουμε στις άλλες δασκάλες.
    Και για να ολοκληρώσουμε το δωράκι μας στους γονείς, φτιάχνουμε μια μικρή καρτούλα κι ένα πουγκάκι από γκοφρέ! Τώρα μοιάζει με ανθάκι αμυγδαλιάς. έτοιμο να το προσφέρουμε!




Γλωσσικό Παιχνίδι (φωνολογική επίγνωση): Η “μπουγάδα” των λέξεων

 

Υλικά:

  • καρτέλες με λέξεις (2 καρτέλες για κάθε λέξη) που έχουν σχέση με την αμυγδαλιά (άνθος, Φυλλίς, νυφούλα, χειμώνας, ξηροί καρποί, αμύγδαλα κτλ.)
  • χρωματιστά χαρτάκια με τα αντίστοιχα γράμματα κάθε λέξης (2 φορές για κάθε λέξη).
  • 2 τεντωμένες κορδέλες
  • ένα καλαθάκι με μανταλάκια

    2 παιδιά κάθε φορά αναλαμβάνουν να “κρεμάσουν” με τη σωστή σειρά τα γράμματα μιας λέξης που επιλέγουν (η λέξη είναι ίδια και για τα δύο παιδιά). Νικητής αναδεικνύεται αυτός που τελειώνει πρώτος και φυσικά έχει τοποθετήσει στη σωστή θέση τα γράμματα
Συμβουλή: Κάθε φορά επιλέγουμε παιδιά ίδιου περίπου επιπέδου (π.χ. αποφεύγουμε να επιλέξουμε νήπιο και προνήπιο μαζί)




Παιχνίδι με Ζάρι (αναγνώριση αριθμών, αντιστοίχιση αριθμού και ποσότητας):

    Τα παιδιά χωρίζονται σε 2 ομάδες. Κάθε παιδί ρίχνει διαδοχικά το ζάρι με τους αριθμούς και ζωγραφίζει όσα πέταλα υποδεικνύει ο αριθμός που του τυχαίνει. Νικήτρια αναδεικνύεται η ομάδα που ζωγραφίσει πρώτη όλα τα πέταλα



9 σχόλια:

  1. Ειρηνη ΑΨΟΓΑ ολα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Μπραβο σου!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ Λία μου! Να είσαι καλά.... Ελπίζω να μην σας έχω κουράσει με το θέμα, αύριο το ολοκληρώνουμε...

      Διαγραφή
  2. Ειρήνη μου, έλα να σμίξουμε τα προγράμματα μας......... εμείς τη σοκολάτα εσείς τα αμύγδαλα.......απλά πράγματα !!!!
    τέλεια, μπράβο σας !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. έτσι..... σοκολάτα+αμύγδαλο=ιδανικός συνδυασμός! Σε ευχαριστώ Κατερίνα μου.... πέρα από την πλάκα, πολύ θα ήθελα να σμίξουμε γενικότερα, νομίζω ότι έχουμε πολλά κοινά!

      Διαγραφή
  3. Πολύ όμορφη προσέγγιση Ειρήνη! Ολοκληρωμένη, πολύ μου άρεσε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μιαμ μιαμ μιαμ Ειρηνάκι μικρές μου αδυναμίες!!! Υπέροχα επεξεργαστήκατε την αμυγδαλία!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τι... γλυκός και διασκεδαστικός τρόπος να προσεγγίσετε την αμυγδαλιά, Ειρήνη! Όλες σας οι δραστηριότητες, super!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. πολύ ωραίες βιωματικες δραστηριότητες Ευχαριστουμε κ για τα φύλλα εργασιας

    ΑπάντησηΔιαγραφή