ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΥΛΙΚΟΥ

Το υλικό που θα βρείτε στο ιστολόγιο "Νηπιαγωγός για Πάντα" είναι δημιούργημα της εκπαιδευτικού κ. Ειρήνης Ματθαιάκη. Παρέχεται δωρεάν και είναι ελεύθερο προς χρήση για εκπαιδευτικούς σκοπούς. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η χρήση για εμπορική εκμετάλλευση, η αναδημοσίευση χωρίς παραπομπή στη δημιουργό του και η αντιγραφή του περιεχομένου σε άλλη ιστοσελίδα χωρίς ανάρτηση του σχετικού συνδέσμου (link) του ιστολογίου.

Τρίτη 10 Μαρτίου 2015

Διατροφή: Μαθηματικά.... με Φρούτα (Μέρος Α΄)



ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΒΑΡΟΥΣ


Σειροθέτηση με βάση το Μέγεθος

    Ξεκινώντας από το πιο μεγάλο και συγκρίνοντας τα φρούτα ως προς το μέγεθός τους, σειροθετούμε τα φρούτα 



Μέτρηση Βάρους με Αυθαίρετες και Συμβατικές Μονάδες Μέτρησης Συγκρίσεις Βάρους


       Εφαρμόζοντας την καταπληκτική ιδέα της Μυρτώς (δείτε εδώ), έφτιαξα μια αυτοσχέδια ζυγαριά κρεμώντας με λάστιχο ένα πλαστικό δοχείο από γιαούρτι. Στο σημείο του πάτου του δοχείου τοποθέτησα ένα χαρτόνι στο οποίο είχα σχεδιάσει ισομεγέθη τετράγωνα. Τοποθετώντας κάτι μέσα σε αυτό, το δοχείο κατεβαίνει κι εμείς μετράμε τα τετράγωνα, που με αυτόν τον τρόπο αναδεικνύονται σε αυθαίρετες μονάδες μέτρησης. Όσο περισσότερα τετράγωνα κατεβαίνει το δοχείο, τόσο πιο βαρύ είναι το αντικείμενο που έχουμε τοποθετήσει σε αυτό.







     Έχοντας στη διάθεσή του την αυτοσχέδια ζυγαριά αλλά και μια ηλεκτρονική, κάθε παιδί επιλέγει 2 φρούτα και αρχικά προβλέπει ποιο είναι πιο βαρύ. Στη συνέχεια, προβαίνει στις σχετικές μετρήσεις, συγκρίνει τα αποτελέσματα αυτών και καταλήγει σε συμπέρασμα. Φυσικά, παράλληλα κρατάει τις σχετικές σημειώσεις






Γράφημα-Ραβδόγραμμα και Σειροθέτηση με βάση το Βάρος


   Στο τέλος, αναπαραστήσαμε τα δεδομένα των μετρήσεών μας με μορφή ραβδογράμματος 

και με τη βοήθεια αυτού σειροθετήσαμε τα φρούτα από το πιο βαρύ στο πιο ελαφρύ


ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ

     Άλλη μια ιδέα εμπνευσμένη από την αγαπημένη μου Μυρτώ (δείτε εδώ).Τοποθετούμε σε 3 ίδια ποτήρια ίση ποσότητα πορτοκαλάδας. 


Ρωτάμε τα παιδιά αν και τα 3 έχουν την ίδια ποσότητα ή κάποιο έχει περισσότερη. Αφού συμφωνήσουμε, αδειάζουμε κάθε ποτήρι σε ένα διαφορετικού σχήματος γυάλινο δοχείο και ξαναρωτάμε αν τα 3 δοχεία έχουν ίδια ποσότητα πορτοκαλάδας ή κάποιο έχει περισσότερη. Τα παιδιά εύκολα θα πουν το λεπτό και ψηλό αφού η πορτοκαλάδα “φτάνει πιο πάνω”. Ξανααδειάζουμε κάθε δοχείο στο αντίστοιχο ποτήρι κι επαναλαμβάνουμε τον προβληματισμό. Πώς γίνεται τα δοχεία να περιείχαν διαφορετική ποσότητα και τα ποτήρια την ίση; μήπως κάποιος πρόσθεσε κρυφά πορτοκαλάδα σε κάποιο δοχείο; έτσι, με αυτόν τον τρόπο στην τάξη μας καταλάβαμε ότι αν αλλάξουμε το δοχείο δεν αλλάζει η ποσότητα αλλά αν είναι πιο λεπτό και ψηλό το υγρό “φτάνει πιο πάνω” ενώ αν είναι πιο χοντρό “μένει πιο κάτω”.


Και φυσικά στο τέλος μοιραστήκαμε τον χυμό, απολαμβάνοντάς τον και παίρνοντας τις πολύτιμες βιταμίνες του!





 Στην  υγειά σας!!!!


4 σχόλια: