ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΥΛΙΚΟΥ

Το υλικό που θα βρείτε στο ιστολόγιο "Νηπιαγωγός για Πάντα" είναι δημιούργημα της εκπαιδευτικού κ. Ειρήνης Ματθαιάκη. Παρέχεται δωρεάν και είναι ελεύθερο προς χρήση για εκπαιδευτικούς σκοπούς. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η χρήση για εμπορική εκμετάλλευση, η αναδημοσίευση χωρίς παραπομπή στη δημιουργό του και η αντιγραφή του περιεχομένου σε άλλη ιστοσελίδα χωρίς ανάρτηση του σχετικού συνδέσμου (link) του ιστολογίου.

Τρίτη 6 Μαΐου 2014

Εισαγωγή στη Θεματική Ενότητα “έντομα”: Πίνακας Αναφοράς & Έρευνα Πεδίου



Πίνακας Αναφοράς & Καρτέλες Γραφής

Στόχοι
1. Να γνωρίσουν τα βασικά χαρακτηριστικά των εντόμων που τα διακρίνουν από τις άλλες κατηγορίες ζώων
2. Να μάθουν τις ονομασίες ορισμένων εντόμων

   Αφού εκμαιεύσουμε τις προϋπάρχουσες γνώσεις των παιδιών για τα έντομα, εστιάζουμε την προσοχή τους στο βασικό γνώρισμα που τα διαφοροποιεί από τα υπόλοιπα αρθρόποδα, το γεγονός ότι έχουν 6 πόδια. Μάλιστα, συχνή είναι η  παρανόηση ότι η αράχνη και ο σκορπιός, που έχουν 8 πόδια, ανήκουν στα έντομα. Στην πραγματικότητα, όμως, ανήκουν στα αραχνοειδή, κάτι που πρέπει να επισημάνουμε στα παιδιά.
 Ο σκορπιός και η αράχνη δεν ανήκουν στα έντομα αλλά στα αραχνοειδή

   Στη συνέχεια, τους παρουσιάζουμε έναν πίνακα αναφοράς και τους ζητάμε να αναγνωρίσουν και να κατονομάσουν τα εικονιζόμενα έντομα. Αφού ονομάσουμε όλα τα έντομα, καλούμε τα παιδιά να τα περιγράψουν.

    Μπορούμε να παραθέσουμε κι έναν επιπλέον πίνακα αναφοράς για να εξοικειωθούν τα παιδιά και με τα πεζά γράμματα.


    Τέλος, προσθέτουμε στη γωνιά της γραφής τις αντίστοιχες καρτέλες με λέξεις για να τις χρησιμοποιούν τα παιδιά κατά βούληση.


 




Έρευνα Πεδίου

Στόχοι
1. Να παρατηρήσουν έντομα στο κοντινό τους περιβάλλον και να τα περιγράψουν
2. Να συνεργαστούν σε ομάδες για να υλοποιήσουν μια έρευνα πεδίου
3. Να αξιοποιήσουν την τεχνολογία (φωτογραφική μηχανή, μεγεθυντικοί φακοί) για να διευκολύνουν την έρευνά τους
4. Να καταγράψουν τις παρατηρήσεις τους και να παρουσιάσουν τα ευρήματά τους
5. Να αναζητήσουν πληροφορίες στο διαδίκτυο

Προτείνουμε στα παιδιά να πάμε έναν περίπατο σε κάποιο κοντινό πάρκο, άλσος, χωράφι ή ακόμη και στην αυλή του σχολείου για να αναζητήσουμε έντομα.
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες κι εξοπλίζονται με μεγεθυντικούς φακούς και φωτογραφικές μηχανές.
Εντοπίζουν έντομα και κρατάνε σημειώσεις. 


Μετά την επιστροφή στην τάξη, χρησιμοποιούν τον πίνακα αναφοράς για να καταγράψουν τα ευρήματά τους.

Τέλος, τα παρουσιάζουν στις υπόλοιπες ομάδες.

Πιθανές προεκτάσεις – Σύνδεση με το σπίτι
Ζητάμε από τα παιδιά με την βοήθεια των γονιών τους να αναζητήσουν πληροφορίες για ένα έντομο που θα επιλέξουν τα ίδια. Μπορούν να χρησιμοποιήσουν διάφορες πηγές (διαδίκτυο, εγκυκλοπαίδειες κ.ά.). Την επόμενη μέρα παρουσιάζουν στους συμμαθητές τους το υλικό που συγκέντρωσαν (πληροφορίες, φωτογραφίες, τραγούδια, παραμύθια κ.ά.)

7 σχόλια:

  1. μπράβο Ειρήνη εισαι απιστευτη στην οργανωση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ειρήνη, πάρα πολύ καλή οργάνωση!!! Τέλειο υλικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Μπράβο, Ειρήνη!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μεθοδευμένη, στοχευμένη, άκρως επιστημονική η εργασία σου Ειρήνη μου!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ειρηνη πάλι με ξελασπωνεις!!!!Μπράβο για τη δουλειά!!!Θα την χρησιμοποιησω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σας ευχαριστώ κορίτσια!!!!! Καλή επιστροφή.... σε όλες μας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή