Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου 2014

Μπαίνοντας σιγά σιγά στο Χριστουγεννιάτικο Κλίμα…..



Από τη Γέννηση του Χριστού στη Γραμμή του Χρόνου


Τι σημαίνει η λέξη Χριστούγεννα;

     Εστιάζοντας στην ετυμολογία της λέξης (Χριστός + γέννα/γέννηση) τα παιδιά μπορούν εύκολα να καταλάβουν τι γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα. Στη συνέχεια, μπορούμε να τους διηγηθούμε τα γεγονότα της γέννησης, να τα σχολιάσουμε και να καλέσουμε τα παιδιά να τα αναπαραστήσουν με ζωγραφική. 




    Με αφορμή την αναφορά στη Γέννηση, μπορούμε να εξηγήσουμε στα παιδιά ότι τη χρονιά που γεννήθηκε ο Χριστός αρχίσαμε να μετράμε τα χρόνια και το 2014 σημαίνει ότι έχουν περάσει 2014 χρόνια από τη γέννησή του. Έτσι, μπορούμε να φτιάξουμε τη γραμμή του χρόνου τοποθετώντας όλα τα σημαντικά ιστορικά γεγονότα στα οποία έχουμε αναφερθεί, χωρίς βέβαια να παραλείψουμε τη χρονολογία της γέννησής μας αλλά και την τωρινή χρονολογία





Φύλλο εργασίας: Ενώνω τους Αριθμούς ( Το Αστέρι της Βηθλεέμ )




Ένα γράμμα για τον Άι Βασίλη.

     Χριστούγεννα χωρίς Άι Βασίλη και δώρα δεν γίνεται! Τι δώρα όμως θα μπορούσαμε να του ζητήσουμε; Άραγε υπάρχουν δώρα που δεν αγοράζονται αλλά έχουν πραγματικά ανεκτίμητη αξία; Τα παιδιά προβληματίστηκαν ποια δώρα δεν αγοράζονται; Τα κάλεσα λοιπόν να σκεφτούν τι είναι σημαντικό να έχουμε αλλά κανείς δεν το πουλάει! Η πρώτη απάντηση ήρθε αυθόρμητα: ΑΓΑΠΗ! Ακολούθησαν κι άλλες κι έτσι έτοιμη η λίστα μας για τον Άι Βασίλη.


Το πατρόν είναι αυτό (το φωτοτύπησα σε μεγέθυνση από Α4 σε Α3)
Ώρα να γράψουμε και τα ατομικά μας γραμματάκια για τον Άγιο Βασίλη. Τι όμως πρέπει να γράψουμε στον φάκελο; Ευκαιρία να μιλήσουμε για τον αποστολέα, τον παραλήπτη, το γραμματόσημο, τη διεύθυνση και γενικά για το πώς στέλνουμε ένα γράμμα.
Έτοιμα και τα γραμματάκια μας:


Για να κλείσετε τα γράμματα μπορείτε να κολλήσετε ένα αστεράκι εκεί που ενώνονται οι 4 πλευρές


Μαθηματικά με Χριστουγεννιάτικα Δεντράκια

Παιχνίδι με Ζάρι σε Ομάδες: ποια ομάδα θα βάλει περισσότερα στολίδια στο δέντρο της;

    Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο (ή περισσότερες) ομάδες και καθεμία επιλέγει ένα χρώμα για τα στολίδια της. Τα παιδιά διαδοχικά ρίχνουν το ζάρι με τους αριθμούς και ζωγραφίζουν τα ανάλογα στολίδια ενώ παράλληλα κρατάνε σχετικές σημειώσεις. Στο τέλος, μετράνε τα στολίδια κάθε δέντρου, τα συγκρίνουν και αναδεικνύουν τον νικητή. Μπορούμε μάλιστα να εστιάσουμε και στη διαφορά των ομάδων (πόσα περισσότερα στολίδια έχει το ένα δέντρο από το άλλο)

Φύλλο Εργασίας: Ζωγράφισε όσα στολίδια λέει ο αριθμός σε κάθε δέντρο


 

8 σχόλια:

  1. ΕΙΡΗΝΗ,Ο ΣΑΚΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΦΑΚΕΛΟΣ ΠΑΝΕΜΟΡΦΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ένα βραβείο για την Ειρήνη στο karapachristina.blogspot.gr!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα Ειρήνη!!!Ένα βραβειάκι σε περιμένει στο blog μου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ενα βραβειάκι σε περιμένει στο μπλογκ μου.περασε να το παραλάβεις....http://nipiagogosapotapente.blogspot.gr/2014/12/liebster.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ειρήνη γειά σου!Ένα βραβειάκι Liebster σε περιμένει στο blog μου,http://evaragou.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΟΛΑ ΥΠΕΡΟΧΑ ΑΛΛΑ ΛΑΤΡΕΨΑ ΤΗ ΧΡΟΝΟΓΡΑΜΜΗ ΣΑΣ! ΕΥΕΛΠΙΣΤΩ ΝΑ ΘΥΜΗΘΩ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΝΩ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ! ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή