ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΥΛΙΚΟΥ

Το υλικό που θα βρείτε στο ιστολόγιο "Νηπιαγωγός για Πάντα" είναι δημιούργημα της εκπαιδευτικού κ. Ειρήνης Ματθαιάκη. Παρέχεται δωρεάν και είναι ελεύθερο προς χρήση για εκπαιδευτικούς σκοπούς. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η χρήση για εμπορική εκμετάλλευση, η αναδημοσίευση χωρίς παραπομπή στη δημιουργό του και η αντιγραφή του περιεχομένου σε άλλη ιστοσελίδα χωρίς ανάρτηση του σχετικού συνδέσμου (link) του ιστολογίου.

Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου 2015

Αμυγδαλιά: Μέρος Γ΄



Μαθηματικά Παιχνίδια

Μετρήσεις, Συγκρίσεις, Μαθηματικές Πράξεις

    Ξεκινώντας από τα εύκολα, ενθάρρυνα τα παιδιά να υπολογίσουν διάφορες ποσότητες από αμύγδαλα είτε μετρώντας τα είτε “με το μάτι” χωρίς άμεση μέτρηση.

     Ας το δυσκολέψουμε λίγο τοποθετούμε (αφού τις μετρήσουμε κι αποφανθούμε για την ισότητά τους) 2 ίσες ποσότητες αμυγδάλων σε διαφορετικές διατάξεις. Στη συνέχεια, χωρίς επιπλέον μέτρηση, καλούμε τα παιδιά να κρίνουν ποια έχει τα περισσότερα αμύγδαλα. Μπορεί στην αρχή να μπερδευτούν, αλλά σίγουρα στη συνέχεια θα καταλάβουν την “παγίδα” που τους βάζουμε!



   Ώρα για πράξεις! Ξεκινάμε με αθροίσματα και διαφορές: “έχουμε 3 αμύγδαλα και βάζουμε άλλα 2, πόσα είναι τώρα; έχουμε 6 αμύγδαλα και βγάζουμε τα 2, πόσα έμειναν; κ.ά.”

    Έχοντας ήδη εξοικειωθεί με τα αθροίσματα και τις διαφορές είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε 2 ακόμη είδη μαθηματικών προβλημάτων, με διαίρεση και πολλαπλασιασμό. Καλούμε τα παιδιά να μοιράσουν με “δίκαιο” τρόπο μια συγκεκριμένη  ποσότητα από αμύγδαλα σε συγκεκριμένα παιδιά (π.χ. 10 αμύγδαλα σε 2 παιδιά). Και μετά την εισαγωγή στην έννοια της διαίρεσης, ώρα να γνωρίσουμε και το αντίστοιχο  σύμβολο “ : ” .

  Περνάμε στον πολλαπλασιασμό. “Θέλουμε να δώσουμε 5 αμύγδαλα σε κάθε παιδί. Πόσα αμύγδαλα θα δώσουμε συνολικά”. Μαθαίνουμε και το αντίστοιχο σύμβολο “x” και νομίζω ότι έχουμε ολοκληρώσει με τις μαθηματικές πράξεις.

   Φυσικά, αφού κάνουμε τους παραπάνω υπολογισμούς, τους καταγράφουμε 


Παιχνίδι σε ομάδες: Ποια θα φάει τα περισσότερα αμύγδαλα;

    Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και διαλέγουν ένα όνομα για την ομάδα τους.
    Σκοπός τους είναι να συγκεντρώσουν όσο περισσότερα αμύγδαλα μπορούν. Αντί για ζάρι αυτή τη φορά χρησιμοποίησα κάτι πιο πρωτότυπο, μια αβγοθήκη στην οποία κόλλησα χρωματιστά χαρτάκια με αριθμούς, και ένα αμύγδαλο που τοποθέτησα μέσα της. 


   Κάθε παιδί διαδοχικά ανακινεί την αβγοθήκη και κερδίζει τόσα αμύγδαλα όσα ο αριθμός στον οποίο έχει πέσει το αμύγδαλο. Κρατάμε σχετικές σημειώσεις και στο τέλος, αθροίζοντας-μετρώντας τα αμύγδαλα που κέρδισε κάθε ομάδα, αναδεικνύουμε τον νικητή.

 Στην περίπτωσή μας καταλήξαμε σε ισοπαλία και φυσικά στο τέλος απολαύσαμε τα αμύγδαλα!

Κινητικά Παιχνίδια

Αμύγδαλαστην κάλτσα!

    Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες, γράφουν τα ονόματά τους κι επιλέγουν μία κάλτσα. 


    Χωρίς να βλέπουν, κρύβουμε σε διάφορα σημεία της αίθουσας αμύγδαλα. Με τη συνοδεία μουσικής καλούνται να βρουν και να βάλουν στην κάλτσα τους όσα περισσότερα αμύγδαλα μπορούν, τηρώντας 2 κανόνες:
   1.   μπορούμε να πάρουμε και να βάλουμε μόνο ένα αμύγδαλο κάθε φορά
   2.   όταν ξαφνικά σταματάει η μουσική, πρέπει να ακινητοποιηθούμε, ό,τι κι αν κάνουμε

Και το παιχνίδι ξεκινά.



   Ώρα να μετρήσουμε και να αναδείξουμε την νικήτρια ομάδα. Η αλήθεια είναι ότι το διασκεδάσαμε τόσο που πραγματικά δεν είχε σημασία ποιος κέρδισε!




Στοχεύουμε αμύγδαλα! 

  Δύο παιδιά κάθονται αντικριστά με ανοιχτά πόδια, ανάμεσα στα οποία τοποθετούν 5 αμύγδαλα. Με ένα μπαλάκι, το ένα παιδί στοχεύει τα αμύγδαλα του αντιπάλου του. Κερδίζει αυτός που θα πετύχει πρώτος όλα τα αμύγδαλα του αντιπάλου του. Ιδιαίτερα απολαυστικό παιχνίδι! Δοκιμάστε το!




   
   Και κάπως έτσι, ολοκληρώσαμε τη θεματική ενότητα “αμυγδαλιά”, διασκεδάζοντας!!!!

3 σχόλια: