ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΥΛΙΚΟΥ

Το υλικό που θα βρείτε στο ιστολόγιο "Νηπιαγωγός για Πάντα" είναι δημιούργημα της εκπαιδευτικού κ. Ειρήνης Ματθαιάκη. Παρέχεται δωρεάν και είναι ελεύθερο προς χρήση για εκπαιδευτικούς σκοπούς. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η χρήση για εμπορική εκμετάλλευση, η αναδημοσίευση χωρίς παραπομπή στη δημιουργό του και η αντιγραφή του περιεχομένου σε άλλη ιστοσελίδα χωρίς ανάρτηση του σχετικού συνδέσμου (link) του ιστολογίου.

Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015

Περιπέτεια στην Φρουτομελωδία: Μια ηχοϊστορία… διαφορετική από τις άλλες

     Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα διατροφής, σκέφτηκα να φτιάξουμε με τα παιδιά μια ιστορία, να φτιάξουμε τους ήρωές της με πλαστελίνη, να την καταγράψουμε σε ευθύ λόγο (με διαλόγους), να την ηχογραφήσουμε και να την παρουσιάσουμε με μορφή βίντεο.

      Επειδή όμως τα παιδιά με τις μοναδικές τους ιδέες σε οδηγούν εκεί που δεν το περιμένεις, μου πρότειναν να φτιάξουμε μια ηχοϊστορία (είναι εξοικειωμένα με το είδος γιατί έχουμε ξαναφτιάξει). Στην προσπάθειά μας να συνδυάσουμε όλες τις παραπάνω ιδέες, προέκυψε η παρακάτω ιστορία. Ειδικότερα, εργαστήκαμε ως εξής:
    1. Βρήκαμε την κεντρική ιδέα της ιστορίας, καθορίζοντας το πρόβλημα για το οποίο θα αναζητούσαμε λύση: σε μια χώρα ζούσαν τα φρούτα που τους άρεσε η μουσική γι’ αυτό και την ονόμασαν Φρουτομελωδία. Όλα ήταν καλά μέχρι που εμφανίστηκε η οικογένεια Λουκανικά
  2. Προσδιορίσαμε τους ήρωες-χαρακτήρες της ιστορίας, επιλέξαμε ονόματα γι’ αυτούς και προσδώσαμε συγκεκριμένα στοιχεία στον χαρακτήρα τους: η Λίτσα η Φραουλίτσα πάντα χαρούμενη και γελαστή, ο Ρούλης ο Αλχλαδούλης, ζωηρός και πειραχτήρι, η Άννα η Μπανάνα, με την ωραία φωνή, ο Μήλος ο Μηλένιος, αγέλαστος και σοβαρός, ο κύριος Λεμόνης, ο σοφός της φρουτομελωδίας, ο Λουκάς ο Λουκανικάς, κακός κι αυταρχικός, η Πιπίτσα η Πίτσα, φιλόδοξη και φαντασμένη, και ο Λάκης ο Γλειφιτζουράκης, άτακτος και κακομαθημένος.
   3. Για κάθε χαρακτήρα επιλέξαμε ένα μουσικό όργανο που να του ταιριάζει, π.χ. μαράκες για τη Φραουλίτσα που της αρέσει ο χορός, πιατίνια για τον Λουκανικά που είναι κακός κι άγριος κτλ.
  4. Συναποφασίσαμε την πλοκή της ιστορίας και καταγράψαμε τους διαλόγους (είναι πραγματικά εντυπωσιακός ο αυθορμητισμός των παιδιών και οι απίστευτες ιδέες τους!)
  5. Φτιάξαμε τους ήρωες με πλαστελίνη και ζωγραφίσαμε το σκηνικό. Μάλιστα, τους αλλάζαμε έκφραση ανάλογα με το συναίσθημα που ένιωθαν σε κάθε περίπτωση (στην αρχή χαρά, μετά φόβος, θυμός, λύπη κτλ.)


   










   








   
   6. Ηχογραφήσαμε τους διαλόγους (εδώ να σημειώσω ότι κάθε φορά που μιλάει ένας χαρακτήρας, τον συνοδεύει το αντίστοιχο μουσικό όργανο)
   7.Τέλος, συνδύασα όλα τα παραπάνω για να φτιάξω ένα βίντεο. Και φυσικά το αποτέλεσμα μας ενθουσίασε! κουραστήκαμε πολύ αλλά άξιζε τον κόπο!
Σας την παρουσιάζουμε λοιπόν



    Πολλά συγχαρητήρια αξίζουν στα παιδάκια μου που δούλεψαν πολύ αλλά παράλληλα το απόλαυσαν! 

Όσο για τον δικό μου κόπο (η αλήθεια είναι ότι ήταν ιδιαίτερα χρονοβόρα διαδικασία!) .η καλύτερη ανταμοιβή ήταν οι γεμάτες ενθουσιασμό φατσούλες τους όταν σήμερα τους παρουσίασα το τελικό αποτέλεσμα!

10 σχόλια:

  1. Τι άλλο θα φτιάξεις Ειρήνη;Το απογείωσες το θέμα!!!!!!!!!!!!!!!!ΥΠΕΡΟΧΑ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΤΟΥΣ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Χίλια μπράβο στη δασκάλα και τα υπέροχα παιδάκια της.. μπράβο, μπράβο, μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μπράβο ,μπράβο,μπράβο Ειρήνη μου!!!!!!!!Πολύ αξιόλογη η δουλειά σου!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. μπράβο στα παιδιά και στην αξιαγάπητη κυρία τους !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν έχω λόγια, Ειρήνη.... Χίλια μπράβο!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φοβερή δουλειά Ειρήνη μου!!!!!!!!!!!!!! Συγχαρητήρια σε εσένα και τα παιδάκια σου!!!!!!!!!!!!!!!!! Αστέρια!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή