ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΥΛΙΚΟΥ

Το υλικό που θα βρείτε στο ιστολόγιο "Νηπιαγωγός για Πάντα" είναι δημιούργημα της εκπαιδευτικού κ. Ειρήνης Ματθαιάκη. Παρέχεται δωρεάν και είναι ελεύθερο προς χρήση για εκπαιδευτικούς σκοπούς. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η χρήση για εμπορική εκμετάλλευση, η αναδημοσίευση χωρίς παραπομπή στη δημιουργό του και η αντιγραφή του περιεχομένου σε άλλη ιστοσελίδα χωρίς ανάρτηση του σχετικού συνδέσμου (link) του ιστολογίου.

Τρίτη 26 Μαΐου 2015

Από την Προσφορά του Δάσους... στην Αναδάσωση!

Η Προσφορά του Δάσους


     Αφού συζητήσαμε για το τι μας προσφέρει το δάσος, τα συγκεντρώσαμε  και τα έγραψα σε καρτέλες. Στη συνέχεια, κάθε παιδί επέλεγε μια καρτέλα, προσπαθούσε να τη “διαβάσει” κι έγραφε την σχετική λέξη σε ένα “φύλλο”. 

Τέλος, συνθέτοντας όλα τα φύλλα, φτιάξαμε μια ομαδική εργασία




Από την Πυρκαγιά. στην Αναδάσωση

Αναδάσωση μαζί!

     Αφού διαβάσαμε το παραμύθι "Αναδάσωση μαζί" (Βαγγέλης Ηλιόπουλος, στο περιοδικό "Παράθυρο στην Εκπαίδευση του παιδιού", τεύχος 49), συζητήσαμε για τον κίνδυνο της πυρκαγιάς, που κάθε χρόνο διατρέχουν τα δάση μας, τις ολέθριες συνέπειές της για όλους μας αλλά και την λύση της αναδάσωσης. Στο τέλος, προσπαθήσαμε να αποδώσουμε τις αλλαγές που μπορεί να επιφέρει η αναδάσωση, χρησιμοποιώντας λαδοπαστέλ και καλύπτοντας με νερομπογιές







Ηχοϊστορία: Πυρκαγιά στο δάσος!

    Διαβάζουμε στα παιδιά την ιστορία και τα καλούμε για κάθε ήχο να βρουν την κατάλληλη ηχητική πηγή (μουσικό όργανο, ήχοι με το σώμα) για να τον αποδώσουν. Στη συνέχεια, ζωγραφίζουν την αντίστοιχη σκηνή της ιστορίας και την ηχητική πηγή που επέλεξαν ενώ επιλέγουν τα κατάλληλα σύμβολα (γραμμές) για να “γράψουν” τους ήχους αυτούς. Με αυτόν τον τρόπο προκύπτει ένα είδος  “παρτιτούρας” που διαβάζοντάς της μπορούμε να παίξουμε την ηχοϊστορία μας. 








    Τα παιδιά πήραν τα όργανα, έφτιαξαν την ορχήστρα τους 



και διαβάζοντας την παρτιτούρα τους (με εμένα μαέστρο να δείχνω) έπαιξαν τη μουσική τους σύνθεση, που  μπορείτε να απολαύσετε στο βιντεάκι που ακολουθεί:

 Κι επειδή μας αρέσουν πολύ τα κινητικά παιχνίδια..... αποδώσαμε την ηχοϊστορία μας και με μιμητικές κινήσεις.....

τα ελαφάκια περπατάνε στα ξηρά φύλλα....   

το ποταμάκι κυλάει ήρεμα....

η κουκουβάγια φωνάζει βοήθεια....



Ας προστατεύσουμε τα δάση μας! Ώρα για Δράση!


  Κοντά στο δασάκι που επισκεφθήκαμε, πέρυσι το καλοκαίρι είχε ξεσπάσει μια μεγάλη πυρκαγιά, που κατέστρεψε μεγάλη έκταση με δέντρα και φυσικά δε θα μπορούσαν να την ξεχάσουν τα παιδιά! Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το εξαιρετικό παραμύθι “το δάσος που το ‘σκασε” αποτέλεσαν έναυσμα για έντονο προβληματισμό και μας οδήγησαν σε υπέροχες προτάσεις για δράση σχετικά με μέτρα γενικότερης προστασίας του δάσους!
    Αφού διαβάσαμε το παραμύθι, 

και ζωγραφίσαμε ό,τι μας άρεσε από αυτό






εντοπίσαμε διάφορους κινδύνους που απειλούν το δάσος (καταστροφή δασών για δημιουργία ξενοδοχείων, κυνηγοί, υπέρμετρη υλοτομία, μόλυνση και ρύπανση κ.ά.) και φυσικά ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε εντύπωση από αυτό. Κι επειδή ευαισθητοποιηθήκαμε πολύ στο θέμα της προστασίας των δασών αποφασίσαμε να πάρουμε τα παρακάτω μέτρα:

  1.    Δημιουργία Αφίσας

   Έχοντας συζητήσει για το τι πρέπει να κάνουμε για να προστατεύσουμε τα δάση μας, θεωρήσαμε χρέος μας να ενημερώσουμε και κυρίως να ευαισθητοποιήσουμε και τους άλλους (γονείς, παιδιά από το άλλο τμήμα). Έτσι φτιάξαμε την παρακάτω αφίσα:









  2.    Γράμμα στο Δήμαρχο

    Τα παιδιά προβληματίστηκαν ιδιαίτερα για την περιοχή του χωριού μας που κάηκε πέρυσι και σε μια προσπάθεια να τα βοηθήσω να βρουν μια λύση τους διάβασα το παραμύθι “αναδάσωση μαζί”, στο οποίο αναφέρθηκα και παραπάνω. Η λύση λοιπόν βρέθηκε. θα κάνουμε αναδάσωση! Πώς όμως θα βρούμε τα νέα δέντρα; και πώς θα τα φυτέψουμε; θα χρειαστούμε βοήθεια! Επηρεασμένοι και από το παραμύθι “το δάσος που το ‘σκασε” (στο οποίο τα δέντρα διαμαρτύρονται στον δήμαρχο) αποφασίσαμε να στείλουμε ένα γράμμα στον δήμαρχο!
    Έτσι, αποφασίσαμε για το περιεχόμενο του κειμένου, το γράψαμε στον υπολογιστή


το εκτυπώσαμε

και συμπληρώσαμε την αρχή και το τέλος του. Τι γράφουμε στην αρχή του γράμματος; Και τι στο τέλος; να γράψουμε με αγάπη; όμως ο δήμαρχος δεν είναι φίλος μας! ευκαιρία να μάθουμε τη λέξη “εκτίμηση”. Και κάπως έτσι ολοκληρώθηκες το γράμμα μας..

    Ώρα να σημειώσουμε τα απαραίτητα στοιχεία στον φάκελο. Αποστολέας, παραλήπτης . κι έτοιμο για τον ταχυδρόμο!



     Μάλιστα, για να ευαισθητοποιήσουμε τους κατοίκους του χωριού μας φτιάξαμε και αναρτήσαμε στην είσοδο του σχολείου μας την παρακάτω  ομαδική εργασία που μιλάει από μόνη της!!!!





2 σχόλια: