Μια απλή
ερώτηση ήταν αρκετή για να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον των παιδιών: “άραγε τι
υπάρχει κάτω από το δέρμα;”. Οι απαντήσεις τους ήταν απρόσμενα εντυπωσιακές
(όπως πάντα!): “κρέας… αίμα… κόκαλα… κάτι που νομίζω το
λένε μυς”. Η εισαγωγή λοιπόν του θέματος έγινε ουσιαστικά από τα
ίδια τα παιδιά.
Το Παιχνίδι του Κρυμμένου…. Σκελετού!
“Πόσα και ποια κόκαλα έχουμε;”.
Σε αυτή την ερώτηση ήταν
δύσκολο να απαντήσουν. Τότε, λοιπόν, τα ενθάρρυνα να ψάξουν μέσα στην τάξη για
να τα βρουν. Αφού εύλογα ξαφνιάστηκαν, τους εξήγησα ότι είχα κρύψει σχετικές
εικόνες σε διάφορα μέρη και για να τις ανακαλύψουμε έπρεπε να βρούμε τη λύση σε
μια σειρά από γρίφους. Το παιχνίδι του κρυμμένου… σκελετού ξεκίνησε κι ο ενθουσιασμός
ήταν μεγάλος!
Φτιάχνουμε τον Σκελετούλη… και Παίζουμε μαζί του!
Αφού συγκεντρώσαμε όλα τα κόκαλα, τα συναρμολογήσαμε με
διπλόκαρφα και φτιάξαμε τον Σκελετούλη! Στη συνέχεια, παίξαμε μαζί του το
παιχνίδι “κάνε ότι κάνω” σε ζευγάρια (η ιδέα είναι από το blog της Κατερίνας, βλ. εδώ και της Δέσποινας, βλ. εδώ). Ειδικότερα, το ένα παιδί έδινε ένα σχήμα
στο σκελετό και το άλλο προσπαθούσε να το αποδώσει με το σώμα του! Και ήταν
αλήθεια πιο διασκεδαστικό απ’ όσο το είχα φανταστεί!
Μελετώντας τον Σκελετούλη!
Ήρθε η ώρα να μελετήσουμε πιο προσεχτικά τα οστά που
συνθέτουν τον Σκελετούλη! Πώς όμως θα μπορούσαμε να συλλέξουμε σχετικές
πληροφορίες; Τα παιδιά πρότειναν το Ίντερνετ (είχαμε εργαστεί με ανάλογο τρόπο
όταν μελετούσαμε τα σαλιγκάρια!) αλλά και τα βιβλία. Για αρχή, συγκεντρώσαμε
διάφορα σχετικά βιβλία που είχαμε στην τάξη και μάθαμε ότι
- τα οστά στηρίζουν το σώμα μας και μας επιτρέπουν να στεκόμαστε όρθιοι γιατί διαφορετικά θα “σερνόμασταν σαν τα φίδια”, όπως χαρακτηριστικά είπαν τα παιδιά
- προστατεύουν διάφορα όργανα όπως ο εγκέφαλος, η καρδιά και οι πνεύμονες
Τι, όμως, είναι αυτό που βοηθάει τα κόκαλα και γενικά το
σώμα μας να κινείται;
Την απάντηση μας την έδωσαν τα βιβλία, είναι οι μύες.
Αφού είδαμε σχετικές εικόνες και διαβάσαμε ότι οι μυς έχουν τη δυνατότητας να “μαζεύουν”
και να “τεντώνουν”, το παρατηρήσαμε στο δικέφαλο μυ μας, κάνοντάς τον να
συσταλεί και χαλαρώνοντάς τον.
Ποιος όμως δίνει τις εντολές για να γίνουν οι διάφορες
κινήσεις;
Την απάντηση αυτή την φορά την έδωσαν τα παιδιά, με ιδιαίτερη ευκολία
οφείλω να ομολογήσω! "Το μυαλό μας!"
Και πως μεταφέρεται το μήνυμα από τον εγκέφαλο στα
διάφορα όργανα;
Αυτή τη φορά την απάντηση την βρήκαμε στα βιβλία,
πρόκειται για τα νεύρα που στο σύνολό τους συνθέτουν το νευρικό μας σύστημα!
Ακολούθησε σύντομη συζήτηση για τη λειτουργία του εγκεφάλου που "εργάζεται" ακόμη κι όταν εμείς κοιμόμαστε! Γι' αυτό και βλέπουμε όνειρα....Τι καλύτερο, λοιπόν, από το να φτιάξουμε μια ονειροπαγίδα, ακολουθώντας τα έθιμα των Ινδιάνων, για να παγιδεύουμε στα δίχτυα της τα άσχημα όνειρα....
Έτσι, μέσα από ένα “κυνήγι απαντήσεων” σε μια σειρά
ερωτημάτων κάναμε μια καλή αρχή στην προσπάθειά μας να ανακαλύψουμε τι “κρύβεται”
κάτω από το δέρμα μας και πώς τελικά λειτουργεί ο οργανισμός μας. Το ταξίδι
για την ανακάλυψη της γνώσης συνεχίζεται…..
τι ωραια που το προσεγγισατε το θεμα....τελεια ολα....τον συγκεκριμενο σκελετουλη τον εχω φτιαξει απο χοντρο αφρωδες υλικο και τον εχω κρεμασει απο το κουρτινοξυλο στο δωματιο μου!!!χαχαχαχ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίσαι απίστευτη! Στο δωμάτιό σου; δεν μπορώ να πω βέβαια, είναι γλυκούλης....
ΔιαγραφήΕΙΡΗΝΗ ΜΟΥ ΔΕΣΑΤΕ ΤΟΣΟ ΟΜΟΡΦΑ ΤΟ ΘΕΜΑ!!ΠΟΛΛΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαντα προσεγγίζεις κάθε θέμα πολύ ολοκληρωμένα και όμορφα και μας δινεις και χρησιμο υλικό!!!Μπράβο σου και σε ευχαριστούμε!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπραβο ωραιες δραστηριοτητες
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξαίρετικη επεξεργασια του θεματος!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ονειροπαγιδα απιθανη!!!!!!!
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ! ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστώ όλες κορίτσια! Να είστε καλά....
ΑπάντησηΔιαγραφή