ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΥΛΙΚΟΥ

Το υλικό που θα βρείτε στο ιστολόγιο "Νηπιαγωγός για Πάντα" είναι δημιούργημα της εκπαιδευτικού κ. Ειρήνης Ματθαιάκη. Παρέχεται δωρεάν και είναι ελεύθερο προς χρήση για εκπαιδευτικούς σκοπούς. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η χρήση για εμπορική εκμετάλλευση, η αναδημοσίευση χωρίς παραπομπή στη δημιουργό του και η αντιγραφή του περιεχομένου σε άλλη ιστοσελίδα χωρίς ανάρτηση του σχετικού συνδέσμου (link) του ιστολογίου.

Τρίτη 30 Μαρτίου 2021

Η Άνοιξη στην Τέχνη (Ζωγραφική - Ποίηση - Μουσική)

 Η παρακάτω παρουσίαση, η οποία μπορεί να αξιοποιηθεί στα πλαίσια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, περιλαμβάνει μια σειρά από παιγνιώδεις δράσεις μέσα από τις οποίες προσεγγίζουμε την Άνοιξη από την πλευρά της Τέχνης. Οι δραστηριότητες καλύπτουν 3 διδακτικές ώρες και μπορούμε να παραλείψουμε κάποιες, ανάλογα με το ενδιαφέρον των παιδιών.

Ξεκινώντας από τη ζωγραφική, παρουσιάζουμε στα παιδιά τον πίνακα "Fishing in Spring, Pont de Clichy" του Vincent Van Gogh και τα καλούμε να τον παρατηρήσουν προσεκτικά. Στη συνέχεια, χωρίς να τον βλέπουν, τα ενθαρρύνουμε να ανακαλέσουν κάποια στοιχεία του



Ακολουθούν ερωτήσεις επεξεργασίας του πίνακα



Μπορούμε αν θέλουμε να επεξεργαστούμε έναν ακόμη πίνακα ζωγραφικής , την Άνοιξη του Giuseppe Arcimboldo, και να καλέσουμε τα παιδιά να φτιάξουμε συνεργατικά τον δικόμας πίνακα με ανοιξιάτικα λουλούδια, φρούτα και λαχανικά.



Ολοκληρώνουμε την ενότητα ενθαρρύνοντας τα παιδιά να ζωγραφίσουν τον δικό τους πίνακα ζωγραφικής


Στη 2η ενότητα, προσεγγίζουμε την Άνοιξη μέσα από την ποίηση με ένα ποίημα του Γιώργου Μαρίνου


και καλώντας τα παιδιά να ολοκληρώσουν τις στροφές σε ένα ποίημα βρίσκοντας τις λέξεις που ομοιοκαταληκτούν



Τέλος, προσεγγίζουμε την Άνοιξη μέσα από τη μουσική. Μετά την ακρόαση του μουσικού έργου "Άνοιξη" του Vivaldy, θέτουμε ερωτήσεις στα παιδιά, επαναλαμβάνοντας αν χρειαστεί την ακρόαση συγκεκριμένων σημείων του κομματιού


Ολοκληρώνοντας, ενθαρρύνουμε τα παιδιά να φτιάξουμε τη δική μας μουσική σύνθεση για την Άνοιξη και τα προβληματίζουμε να αναζητήσουν τρόπους να παράγουν ήχους στο σπίτι, δεδομένου ότι δεν έχουμε διαθέσιμα μουσικά όργανα. Στη συνέχεια τους παρουσιάζουμε τρόπους με τους οποίους μπορούμε να παράγουμε ήχους, εστιάζουμε την προσοχή τους στις διαφορές των ήχων, ακόμη κι αν προέρχονται από την ίδια πηγή (ένταση, οξύτητα, διάρκεια...) και ενισχύουμε τη δημιουργική τους σκέψη με ερωτήσεις όπως "τι ήχους μπορούμε να παράγουμε με ένα χαρτί; με το στόμα μας χωρίς να χρησιμοποιήσουμε τη φωνή μας;". 




Τέλος, μπορούμε να παίξουμε μια παρτιτούρα με ήχους που παράγουμε με το σώμα μας



Την παρουσίαση σε πλήρη προβολή μπορείτε να την κατεβάσετε εδώ (πρέπει να κάνετε λήψη)

Οδηγίες για το πώς κάνουμε διαμοιρασμό μιας παρουσίασης σε πλήρη προβολή στην ψηφιακή μας τάξη μπορείτε να δείτε εδώ





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου