ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΥΛΙΚΟΥ

Το υλικό που θα βρείτε στο ιστολόγιο "Νηπιαγωγός για Πάντα" είναι δημιούργημα της εκπαιδευτικού κ. Ειρήνης Ματθαιάκη. Παρέχεται δωρεάν και είναι ελεύθερο προς χρήση για εκπαιδευτικούς σκοπούς. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η χρήση για εμπορική εκμετάλλευση, η αναδημοσίευση χωρίς παραπομπή στη δημιουργό του και η αντιγραφή του περιεχομένου σε άλλη ιστοσελίδα χωρίς ανάρτηση του σχετικού συνδέσμου (link) του ιστολογίου.

Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014

Ζώα της Φάρμας και Μαθηματικά

Μαθηματικά Προβλήματα


    Πρόκειται για προβλήματα πρόσθεσης, αφαίρεσης, πολλαπλασιασμού και διαίρεσης. Στην περίπτωση της πρόσθεσης και της αφαίρεσης μπορούμε να εξοικειώσουμε τα παιδιά με τα αντίστοιχα μαθηματικά σύμβολα, αναφέροντας ότι το σταυρό (+) τον χρησιμοποιούμε όταν "βάζουμε μαζί" πράγματα και την παυλίτσα (-) όταν "βγάζουμε κάτι" από μια ομάδα πραγμάτων ενώ το ίσον (=) μας δείχνει το αποτέλεσμα    
    Όσον αφορά τον πολλαπλασιασμό περιοριζόμαστε σε μια απλή εισαγωγή με τη μορφή πρόσθεσης ενώ σχετικά με την διαίρεση εξοικειώνουμε τα παιδιά με την έννοια του μοιράσματος 
     Τέλος, κρίνεται σκόπιμο να χρησιμοποιήσουμε καρτέλες με τα "αντικείμενα" που εμπλέκονται στα παρακάτω προβλήματα ώστε τα παιδιά να διευκολυνθούν στις αριθμητικές πράξεις (να δημιουργήσουν σύνολα, να "βγάλουν" ένα αντικείμενο από μια ομά κτλ.). Επίσης, θα τα βοηθούσε δίπλα στον αριθμό να ζωγραφίζουν την αντίστοιχη ποσότητα αντικειμένων



 

Ζωγραφική με Αριθμούς σε Ζευγάρια


    Πρόκειται για δραστηριότητα αντιστοίχισης αριθμού και ποσότητας. Η παρακάτω άσκηση θα μπορούσε να γίνει με όλη την ομάδα (κάθε παιδί διαδοχικά επιλέγει να ζωγραφίσει ένα συγκεκριμένο μέρος της ζωγραφιάς με το κατάλληλο χρώμα) αλλά και σε ζευγάρια. Στη δεύτερη περίπτωση κρίνεται σκόπιμο κάθε ζευγάρι να απαρτίζεται από παιδιά διαφορετικού επιπέδου (νήπιο-προνήπιο, προχωρημένο και παιδί με δυσκολίες....) ώστε να επωφεληθούν και τα 2 από τη διαδικασία. Κι αυτό γιατί το προχωρημένο εμπλέκεται σε διαδικασίες αναστοχασμού κι εμπεδώνει καλύτερα αυτά που έχει ήδη μάθει ενώ το χαμηλότερου επιπέδου καταφέρνει να ανέβει ένα "σκαλί" ψηλότερα από αυτό που θα κατάφερνε μόνο του. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε και τη "ζώνη επικείμενης ανάπτυξης" του Vygotsky!








Φύλλο Εργασίας


     Στο συγκεκριμένο φύλλο εργασίας τα παιδιά καλούνται να μετρήσουν και να γράψουν τον αριθμό αλλά και να συγκρίνουν ποσότητες (περισσότερ-λιγότερα). Τα πιο προχωρημένα παιδιά μπορούν να καταγράψουν τις εκτιμήσεις τους τα ίδια ενώ στα υπόλοιπα τις καταγράφουμε εμείς
Το παραπάνω υλικό βρίσκεται και σε ηλεκτρονική μορφή
Ζώα της Φάρμας και Μαθηματικά



 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου