ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΥΛΙΚΟΥ

Το υλικό που θα βρείτε στο ιστολόγιο "Νηπιαγωγός για Πάντα" είναι δημιούργημα της εκπαιδευτικού κ. Ειρήνης Ματθαιάκη. Παρέχεται δωρεάν και είναι ελεύθερο προς χρήση για εκπαιδευτικούς σκοπούς. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η χρήση για εμπορική εκμετάλλευση, η αναδημοσίευση χωρίς παραπομπή στη δημιουργό του και η αντιγραφή του περιεχομένου σε άλλη ιστοσελίδα χωρίς ανάρτηση του σχετικού συνδέσμου (link) του ιστολογίου.

Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2021

Από τον Αρλεκίνο... στον Κλόουν: αποκριάτικες προτάσεις

Οι περσινές αποκριάτικες δράσεις μας....

Η ιστορία του Αρλεκίνου

Μια υπέροχη ιστορία της Ζωρζ Σαρή (μπορείτε να την ακούσετε εδώ 



 και να την διαβάσετε εδώ)… που μας συγκίνησε και μας προβλημάτισε, αποτελώντας αφορμή για μια πολύ όμορφη συζήτηση…

Κι αφού ζωγραφίσαμε την σκηνή της ιστορίας που μας άρεσε, καταγράψαμε τα συναισθήματα και τις σκέψεις του Αρλεκίνου και φανταστήκαμε πώς θα φτιάχναμε τη στολή μας (με λουλούδια… καρδιές… σύννεφα… βροχή… κ.ά.)…




… βρήκαμε κουστούμια και τα αναγκαία σκηνικά στοιχεία και δραματοποιήσαμε την ιστορία!









Στη συνέχεια επεξεργαστήκαμε τον πίνακα ζωγραφικής «Αρλεκίνος» του Πικάσο…

…κι εστιάσαμε στα σχήματα που έχει η στολή του. Μια καλή ευκαιρία να μάθουμε το σχήμα του ρόμβου και να το ξεχωρίσουμε από το τετράγωνο και το ορθογώνιο, εντοπίζοντας ομοιότητες & διαφορές. Και τέλος αφήσαμε την φαντασία μας ελεύθερη… για να μετατρέψει τους ρόμβους σε ότι αυτή θέλει!





Κλόουν

Το έναυσμα για την ενασχόλησή μας με τους κλόουν δόθηκε με την ακρόαση ενός υπέροχου τραγουδιού… Τα παιδιά εξέφρασαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους…

Είναι άραγε οι κλόουν πάντα χαρούμενοι; Την απάντηση μας την έδωσαν πίνακες ζωγραφικής που απεικόνιζαν κλόουν με διάφορα συναισθήματα (μπορείτε να τους βρείτε εδώ). Τα παιδιά μέσα από την έκφραση του κλόουν προσπαθούσαν να καταλάβουν το συναίσθημά του και να το αντιστοιχίσουν με την κατάλληλη λέξη…

Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε 4 ομάδες και καθεμία επέλεξε ένα συναίσθημα (χαρά-λύπη-φόβος-θυμός) για να το αποδώσει στον κλόουν που θα ζωγράφιζε. Τα αποτελέσματα της συνεργασίας κάθε ομάδας ήταν εντυπωσιακά!

Ολοκληρώνοντας τις ομαδικές εργασίας, συγκεντρωθήκαμε στην παρεούλα για να συζητήσουμε και να καταγράψουμε τα γεγονότα και τις συνθήκες που μπορεί να προκάλεσαν τα συναισθήματα κάθε κλόουν


Τέλος κάθε παιδί χρησιμοποιώντας παστέλ και νερομπογιές έφτιαξε το πορτρέτο του κλόουν με τον δικό του τρόπο…


…. κι έφτιαξε τον δικό του κλόουν-κούκλα!




Περισσότερες προτάσεις και υλικό με θέμα τον κλόουν μπορείτε να βρείτε εδώ:

http://nipiagogosgiapanta.blogspot.com/2015/02/blog-post_13.html


Περισσότερες αποκριάτικες ιδέες και φύλλα εργασίας μπορείτε να βρείτε εδώ:

http://nipiagogosgiapanta.blogspot.com/2015/02/blog-post_17.html


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου