ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΥΛΙΚΟΥ

Το υλικό που θα βρείτε στο ιστολόγιο "Νηπιαγωγός για Πάντα" είναι δημιούργημα της εκπαιδευτικού κ. Ειρήνης Ματθαιάκη. Παρέχεται δωρεάν και είναι ελεύθερο προς χρήση για εκπαιδευτικούς σκοπούς. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η χρήση για εμπορική εκμετάλλευση, η αναδημοσίευση χωρίς παραπομπή στη δημιουργό του και η αντιγραφή του περιεχομένου σε άλλη ιστοσελίδα χωρίς ανάρτηση του σχετικού συνδέσμου (link) του ιστολογίου.

Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου 2014

Ο Καιρός στο Νηπιαγωγείο

    Τόσο το ημερολόγιο όσο και ο πίνακας του καιρού, αποτελούν πολύ σημαντικές "ρουτίνες" στο νηπιαγωγείο καθώς μπορούν να συνδεθούν με διάφορες μαθησιακές περιοχές.
    Ειδικότερα, με την καθημερινή παρακολούθηση του καιρού, τα παιδιά εξοικειώνονται με διάφορα φυσικά φαινόμενα (βροχή, αέρας, κεραυνός κτλ.) ενώ μπορούν να χρησιμοποιήσουν και διάφορα μέσα (θερμόμετρο, βροχόμετρο....) για να κάνουν πιο ακριβείς παρατηρήσεις. Είναι εμφανές λοιπόν ότι με αυτόν τον τρόπο εισάγουμε τα παιδιά σε έννοιες αλλά και στη μεθοδολογία (παρατήρηση, καταγραφή κτλ.) των φυσικών επιστημών.
    Παράλληλα, μέσα από τη συστηματική καταγραφή των παρατηρήσεων τους ανά μήνα, τα παιδιά εξοικειώνονται με την έννοια του χρόνου, αναπαριστούν τα μηνιαία δεδομένα τους με τη μορφή γραφήματος αλλά και σε εβδομαδιαία βάση με τη μορφή γραφικής παράστασης και γενικά εισάγονται σε διάφορες μαθηματικές έννοιες.
    Τέλος, δε μπορούμε να παραλείψουμε τις δεξιότητες αναδυόμενου εγγραμματισμού που καλλιεργούνται στην προσπάθεια τοων παιδιών από τη μια να "διαβάσουν" τις καρτέλες για να επιλέξουν την κατάλληλα και από την άλλη να καταγράψουν τις παρατηρήσεις τους

Πίνακας και Φύλλο Καταγραφής Καιρού

    Ο παρακάτω πίνακας έχει τη μορφή τροχού και συμπληρώνεται με κινητές καρτέλες. Όσον αφορά το θερμόμετρο μπορείτε είτε να το πλαστικοποιήσετε και τα παιδιά να ζωγραφίζουν με μαρκαδόρο την ένδειξη είτε να χρησιμοποιήσετε πλαστικό σωληνάκι και σύρμα πίπας σύμφωνα με την καταπληκτική ιδέα της Μυρτώς στα Προ-σχολικά (δες εδώ).



Μετά τη συμπλήρωση του πίνακα, ο "βοηθός" μας καλείται ως μετεωρολόγος να συμπληρώσει το παρακάτω φύλλο καταγραφής

 Εβδομαδιαία Καταγραφή Θερμοκρασίας

    Όσο δύσκολο κι αν φαίνεται, στην πραγματικότητα, κρίνοντας από την εμπειρία μου, τα παιδιά μπορούν εύκολα να εντοπίσουν τη σωστή θέση σε μια γραφική παράσταση όπως η παρακάτω



    Μάλιστα, στο τέλος της εβδομάδας μπορούν να εντοπίσουν ποια μέρα είχε την υψηλότερη και ποια την χαμηλότερη θερμοκρασία

Μηνιαία Καταγραφή Καιρού

    Πλαστικοποιώντας τον παρακάτω πίνακα και τις καρτέλες με τα φαινόμενα και τους αριθμούς και χρησιμοποιώντας βέλκρο (το γνωστό μας "χριτς χρατς"), μπορούμε να δημιουργήσουμε έναν μηνιαίο πίνακα καιρού αλλά και να φτιάξουμε το σχετικό γράφημα  














 Όλο το παραπάνω υλικό θα το βείτε σε ηλεκτρονική μορφή στον παρακάτω σύνδεσμο:

  Ο Καιρός στο Νηπιαγωγείο

11 σχόλια:

  1. Μα τι ωραίες ιδέες!!!Τί ομορφα δοσμένα!!!Δεν σας προλαβαίνουμε!ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα τι καλά λόγια....Εγώ σε ευχαριστώ που εκτιμάς την προσπάθεια μου! Να είσαι καλά.....

      Διαγραφή
  2. ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ! ΜΠΡΑΒΟ! ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΑΛΗΣΑΣΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ειρήνη όσα ανεβάζεις αποθηκεύονται!Ευχαριστούμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ ωραίο & λεπτομερές Ειρήνη μου!!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ειρηνη ειναι τελειοι οι πινακες .Μπραβο και ευχαριστουμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Απίστευτη δουλειά έκανες κορίτσι μου!!! Ευχαριστούμε!!!
    Καλή χρονιά και καλή δύναμη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ωωωωωωωωωωωω !!!!!
    πλούσιο υλικό !!!
    έφυγε για αποθήκευση .....

    ΑπάντησηΔιαγραφή