Πρόκειται για έναν πολύ σημαντικό ρόλο που αναλαμβάνει κάθε παιδί διαδοχικά. Ειδικότερα, ο "βοηθός" της δασκαλάς αναλαμβάνει καθήκοντα όπως να συμπληρώσει το ημερολόγιο, να καταγράψει τον καιρό της ημέρας, να γίνει "οδηγός στο τρενάκι" και γενικά να βοηθήσει τη νηπιαγωγό όπου τον χρειάζεται.
Η σημασία αυτής της διαδικασίας δεν έγκειται προφανώς στη διευκόλυνση του έργου της νηπιαγωγού αλλά στο ότι τα παιδιά γίνονται πιο υπεύθυνα ενώ παράλληλα ενισχύεται η αυτοπεποίθησή τους βλέποντας ότι μπορούν να ανταποκριθούν σε ένα τόσο ξεχωριστό ρόλο. Επίσης, η μέθοδος αυτή μπορεί να λειτουργήσει και ως κίνητρο για τη συμμετοχή των παιδιών σε "ρουτίνες" που για κάποια παιδιά φαίνονται κουραστικές ή ανιαρές (ημερολόγιο κτλ.)
Προκειμένου να τηρήσουμε τη διαδοχική ανάληψη του ρόλου αυτού από τα παιδιά, με τρόπο όσο το δυνατό πιο δίκαιο, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τον παρακάτω πίνακα αναφοράς. Έχοντας φτιάξει μια ονομαστική καρτέλα για κάθε παιδί, επιλεγουμε καθημερινά μία τυχαία και την τοποθετούμε στην αντίστοιχη ημέρα του μήνα (π.χ. αν η πρώτη μέρα του μήνα είναι η Τετάρτη ξεκινάμε από έκει κτλ.) μέχρι να τελειώσουν όλες οι καρτέλες. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγουμε διαμάχες για το ποιος θα γίνει "βοηθός" ενώ εξασφαλίζουμε ότι όλα τα παιδιά θα περάσουν από τη θέση αυτή
Για να κάνουμε το ρόλο του "βοηθού" πιο ξεχωριστό αλλά και πιο ελκυστικό μπορούμε να φτιάξουμε ατομικά καρτελάκια που θα φοράνε τα παιδιά τη μέρα που θα αναλαμβάνουν αυτή τη θέση. Για λόγους οικονομίας, μπορούμε να εκτυπώσουμε μόνο 2 καρτέλες (μία για κάθε φύλο), να τις πλαστικοποιήσουμε και να συμπληρώνουμε καθημερινά το όνομα με μαρκαδόρο
Το υλικό διατίθεται σε μορφή pdf αλλά και ppt για να μπορείτε να παρέμβετε και να γράψετε τα ονόματα ή να κάνετε τυχόν αλλαγές πρωτού εκτυπώσετε
Πρακτική Συμβουλή: τα προνήπια ή τα παιδιά που δυσκολεύονται μπορούν να αναλάβουν τμηματικά μία ρουτίνα (π.χ. την καταγραφή της ημερομηνίας) και να επιλέξουν ένα συμμαθητή τους να τα βοηθήσει να την ολοκληρώσουν
Παρα πολυ ωραίοι πινακες!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή