ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΥΛΙΚΟΥ

Το υλικό που θα βρείτε στο ιστολόγιο "Νηπιαγωγός για Πάντα" είναι δημιούργημα της εκπαιδευτικού κ. Ειρήνης Ματθαιάκη. Παρέχεται δωρεάν και είναι ελεύθερο προς χρήση για εκπαιδευτικούς σκοπούς. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η χρήση για εμπορική εκμετάλλευση, η αναδημοσίευση χωρίς παραπομπή στη δημιουργό του και η αντιγραφή του περιεχομένου σε άλλη ιστοσελίδα χωρίς ανάρτηση του σχετικού συνδέσμου (link) του ιστολογίου.

Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2014

Οι Κανόνες της Σοφής Κουκουβάγιας: Η Σκάλα της Επιβράβευσης

   Εμπνευσμένη από αξιόλογες συναδέλφους (βλ. "Η Μικρή Ελένη..." και "Νηπιαγωγοί Αρκαδίας") έφτιαξα μία "σκάλα" επιβράβευσης ως μέσο για την αξιολόγηση της τήρησης των κανόνων της τάξης αλλά και ως κίνητρο για την εφαρμογή τους.
     Αρχικά φτιάχνουμε ένα κλαδί με μία κουκουβάγια, είτε εκτυπώνοντας την παρακάτω εικόνα με το κλαδάκι αλλά και τα λόγια της Σοφής Κουκουβάγιας

 είτε κατασκευάζοντάς τα χρησιμοποιώντας σχετικά πατρόν

 Στη συνέχεια φτιάχνουμε τη σκάλα που οδηγεί στη Σοφή Κουκουβάγια, το ανώτερο επίπεδο συμπεριφοράς που καλούνται να κατακτήσουν τα παιδιά. Χρησιμοποιώντας μανταλάκια με τα ονόματα των παιδιών (βλ. Πύργος για την Τήρηση των Κανόνων της Τάξης) μπορούμε να τα μετακινούμε ανάλογα με τη συμπεριφορά που επιδεικνύουν σε σχέση με την τήρηση των κανόνων της τάξης

 Τέλος, φτιάχνουμε το κουτί της επιβράβευσης και το κουτί των συνεπειών με τις αντίστοιχες καρτέλες. Ειδικότερα, αφού συμφωνήσουμε με τα παιδιά ως προς το περιεχόμενο των "επιβραβεύσεων" και των "συνεπειών" φτιάχνουμε τις σχετικές καρτέλες (σας παρουσιάζω ενδεικτικά κάποιες ιδέες) και τις τοποθετούμε στα αντίστοιχα κουτάκια. Κάθε φορά που ένα παιδί φτάνει στο σκαλί της συνέπειας, επιλέγει τυχαία μια καρτέλα και υφίσταται την σχετική συνέπεια. Αντίστοιχα, στο τέλος της ημέρας, τα παιδιά που έχουν φτάσει στη Σοφή Κουκουβάγια, δέχονται μια επιβράβευση με τον ίδιο τρόπο
Τελειώνοντας, θα ήθελα να επισημάνω ότι αυτή η μέθοδος μπορεί να εφαρμοστεί στην αρχή της χρονιάς ως κίνητρο για την εφαρμογή των κανόνων μέχρι τα παιδιά να αποκτήσουν εσωτερικά κίνητρα και να μη χρειάζονται εξωτερικές ενισχύσεις. Στη συνέχεια, θα ήταν σκόπιμο να την αποσύρουμε και να εφαρμόζουμε συνέπειες που έχουν άμεση σχέση με τον κανόνα που παραβιάστηκε (π.χ. ένα παιδί που δεν σηκώνει το χέρι του, δεν το επιλέγουμε να απαντήσει, αν δεν μπαίνει στη σειρά, το βάζουμε τελευταίο κτλ.)
Το υλικό μπορείται να το βρείτε και σε μορφή pdf στον ακόλουθο σύνδεσμο
 

8 σχόλια:

  1. Σας ευχαριστώ κορίτσια...έπεται και συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΚΑΛΑ ΤΕΛΕΙΟ! ΚΑΙ ΗΘΕΛΑ ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ ΑΥΤΟΥ! ΤΟ ΚΑΤΕΒΑΖΩ ΚΙ ΑΝ ΠΡΟΛΑΒΩ ΦΕΤΟΣ ΑΛΛΙΩΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΙΓΟΥΡΑΑΑΑΑΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε....Η αλήθεια είναι ότι με τόσες καλές ιδέες από όλες σας δεν ξέρεις τι να πρωτοδιαλέξεις!

      Διαγραφή
  3. Πολύ καλή δουλειά ,πιστεύω δουλεύει σε μεγάλο φάσμα ηλικίας . Θα ήθελα τη βοήθεια σας στην εύρεση περισσότερων καρτών συνέπειας , καθώς είναι το μόνο που βρήκα , σε αντίθεση με την επιβράβευση που έχει πάρα πολλά .
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων

    ΑπάντησηΔιαγραφή